Out of Office - Revenim la birou pe data de 9 Ianuarie 2025, iar până atunci vă dorim 🎉 Sărbători Fericite 🎉 alături de cei dragi!

PEP®-3

Psychoeducational Profile® - Third Edition

Profilul psihoeducaţional, a treia ediție: evaluarea individualizată psihoeducaţională TEACCH

Categorie: Cod produs: PEP®-3

Ce este PEP®-3? 

PEP®-3 este un profil psihoeducaţional util în evaluarea individualizată psihoeducaţională TEACCH a copiilor cu tulburări din spectrul autist [TSA] și a fost creat pentru a evalua punctele forte şi limitele inegale ce caracterizează TSA. PEP®-3 reprezintă cea de-a treia ediție (revizie) a testului PEP, un instrument cu popularitate crescută și cu o istorie de peste 20 de ani în evaluarea aptitudinilor și comportamentelor copiilor cu TSA și ale copiilor cu tulburări ale comunicării. 

PEP®-3 oferă informaţii despre nivelul de dezvoltare al abilităţilor, cât şi informaţii relevante pentru determinarea diagnosticului şi severităţii afectării. Informațiile frunizate de instrument provin din două surse complementare. Prima este o scală standardizată, normată, construită pentru a evalua dezvoltarea comunicării, a abilităţilor motrice şi prezenţa comportamentelor dezadaptative a copiilor suspectaţi de autism sau alte tulburări pervazive de dezvoltare (TPD). A doua sursă este o procedură informală folosită în obţinerea informaţiilor, de la părinţi sau tutori, despre copii. 

Pentru mai multe detalii, consultă secțiunile Scale și Caracteristici pe pagina testului. 


Cui se adresează și pentru ce este recomandat PEP-3®? 

Instrumentul PEP®-3 este construit să ajute cadrele didactice și specialiștii din domeniul sănătății mentale în planificarea programelor educaţionale şi în diagnosticarea autismului şi a altor tulburări pervasive de dezvoltare [TPD], prin evaluarea dezvoltării ariilor funcţionale şi comportamentelor asociate cu autismul şi alte TPD. 

Este construit astfel încât să ajute la coordonarea eforturilor educaţionale atât la şcoală, cât şi acasă, prin includerea Raportului persoanei cu atribuții de îngrijire în procesul de evaluare. În special, acest test este proiectat pentru (a) determinarea punctelor tari şi slabe ale copilului pentru formularea corectă a IEP, (b) colectarea de date pentru confirmarea diagnosticului, (c) stabilirea nivelurilor de dezvoltare/adaptare, (d) a servi viitoarelor cercetări. 


Care sunt particularitățile PEP®-3? 

STRUCTURA DUALĂ. Instrumentul PEP®-3 este compus din două părţi mari. i) Partea Performanţei este alcătuită din testarea şi observarea directă a copilului. Conţine zece subteste, șase măsoară abilităţile de dezvoltare, iar patru măsoară comportamentele neadecvate. Aceste teste sunt combinaţia a trei componente: comunicare, motricitate şi comportamente maladaptative. ii) În Raportul persoanei cu atribuții de îngrijire evaluatorul care îşi notează observaţiile este părintele sau tutorele. Acest raport conţine două secţiuni clinice şi trei subteste. Un subtest măsoară dezvoltarea abilităţilor, iar două dintre ele măsoară comportamentele dezadaptative. 

REZULTATE CORELATE CU DEZVOLTAREA. Nivelul de dezvoltare/adaptare este folositor în stabilirea diagnosticului prioritar la copii cu diagnostice duble sau multiple. Este util în configurarea unui plan al schimbărilor în ariile de dezvoltare a abilităţilor specifice sau a comportamentelor, iar acest lucru poate afecta planul educaţional sau chiar diagnosticul. 

COMPATIBILITATE DSM-IV. Scorul compozit Comportamente dezadaptative şi itemii subtestelor Probleme comportamentale și Comportamente adaptative se potrivesc cu criteriile de diagnosticare ale autismului din DSM-IV-TR, care includ: comunicare şi interacţiune socială deficitară, patternuri comportamentale, interese, activităţi repetitive şi stereotipe (American Psychiatric Association, 2000).


Kitul complet PEP®-3 (care include instrumentarul testului, aflat în stocul publisherului internațional) este disponibil exclusiv la cerere. La plasarea comenzii, vă rugăm să aveți în vedere o durată prelungită de livrare.

Scalele PEP®-3

Scalele de performanţă 

  • 1. Cognitiv verbal/preverbal (CVP) (34 itemi)
  • 2. Limbaj expresiv (EL) (25 itemi) 
  • 3. Limbaj receptiv (RL) (19 itemi)
  • 4. Motricitate fină (FM) (20 itemi)
  • 5. Motricitate grosieră (GM) (15 itemi)
  • 6. Imitație vizual-motrică (VMI) (10 itemi)
  • 7. Exprimarea afectivă (AE) (11 itemi)
  • 8. Reciprocitate socială (SR) (12 itemi)
  • 9. Comportamente caracteristice motrice (CMB) (15 itemi)
  • 10. Comportamente caracteristice verbale (CVB) (11 itemi)


Scalele consemnate de persoanele cu atribuţii de îngrijire 

  • 1. Probleme comportamentale (PB) (10 itemi)
  • 2. Abilități de autoîngrijire (PSC) (13 itemi)
  • 3. Comportament adaptativ (AB) (15 itemi)


Scorurile compozite

  • Comunicare (C)
  • Motricitate (M)
  • Comportamente dezadaptative (MB)
Revizie BUROS DA, reviewed in K. F. Geisinger, R. A. Spies, J. F. Carlson, & B. S. Plake (Eds.), The seventeenth mental measurements yearbook.
Abreviere PEP®-3
Data publicării 2014
Forma de administrare creion-hârtie, scorare manuală, individual
Vârsta 6 luni - 7 ani
Volumul eșantionului identificare pe bază de simptom (criterion referenced)
Calificarea necesară B
Durată 45 - 90 de minute
Tipul itemilor itemi interactivi (Caietul de testare) și itemi verbali comportamentali (Raportul persoanei cu atribuții de îngrijire a copilului)
Numărul itemilor 172 itemi (Caietul de testare); 55 itemi (Raportul persoanei cu atribuții de îngrijire a copilului)

Erich Schopler, PhD

Este psihologul germano-american ale cărui cercetări de pionierat în domeniul autismului au condus la construcția programului TEACCH.

După absolvirea liceului, Schopler s-a alăturat United States Army. În 1949 Schopler a absolvit University of Chicago. În 1955, a început să studieze la Social Service Administration. A obținut doctoratul în psihologia clinică de copii în 1964, în cadrul University of Chicago.

Schopler a lucrat din 1955 până în 1958 în calitate de consilier familial în Rochester, New York. S-a mutat în Rhode Island unde pentru 2 ani a lucrat la Emma P. Bradley Hospital în calitate de Acting Chief Psychiatric Social Worker. Apoi, în anul 1960 a lucrat în Chicago la Treatment and Research Center for Childhood Schizophrenia. A fost cercetător și terapeut aici până în 1964.

Schopler s-a alăturat facultății în calitate de profesor asociat al departamentului de Psihiatrie department al University of North Carolina la Chapel Hill în 1964. A devenit directorul Child Research Project în 1966. În colaborare cu Dr. Robert Reicher, a aplicat rezultatele obținute în cercetările sale anterioare pe procese de receptare la tratamentul autismului. Fondurile de finanțare au provenit de la National Institute of Mental Health.

Ca rezultat al lucrului în cadrul Child Research Project, a fost elaborat Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children (TEACCH) în 1971, iar Schopler a devenit co-director în 1972. Este un program de pionierat pentru asistarea educației, cercetărilor și a serviciilor adresate persoanelor cu TSA: Programul TEACCH conduce progresul științei în cunoașterea avansată a autismului. Schopler a arătat că majoritatea copiilor autiști nu suferă de tulburări mentale, așa cum s-a crezut mult timp. El a evidențiat de asemenea, importanța contribuției părinților în calitate de colaboratori eficienți ai educației și tratamentului. Datorită acestor rezultate, TEACH a devenit metoda principală de tratament în statul North Carolina.

În 1976 devine director al TEACCH, poziție pe care o ocupă până în anul 1993. Din 1992 și până în 1996, devine Associate Chair pentru Developmental Disabilities. Este Chief Psychologist din 1987 până în 1999. Lucrează la TEACHH în cadrul University of North Carolina's până în 2005.

Metodologia TEACCH a fost implementată la nivel internațional.

Eforturile sale au fost răsplătite cu:
  • 1972 - Gold Achievement Award pentru Child Research Project din partea American Psychiatric Association
  • 1985 - O. Max Gardner Award din partea University of North Carolina at Chapel Hill's  pentru contribuția generală la bunăstarea umanității
  • 1993 - North Carolina Award pentru servicii publice
  • 1997 - American Psychological Association's Award pentru Distinguished Contributions to the Advancement of Knowledge and Service
  • 2005 - Autism Society of North Carolina's Lifetime Achievement Award
  • 2006 - American Psychological Foundation's Gold Medal for Life Achievement în psihologie aplicată
  • 2007 - North Carolina General Assembly Joint Resolution în onoarea și memoria lui Eric Scholper, “un pionier în tratamentul autismului”

Adaptarea PEP®-3 în România 

Adaptarea în România a constat în realizarea unei traduceri preliminare a itemilor și în retroversiuni succesive, până la obținerea formei finale a PEP®-3. Dată fiind comparabilitatea caracteristicilor populației române cu probleme de autism și TSA, nu au fost adăugate etaloane suplimentare.

Fii primul care scrie un review

Achiziționează acest produs

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS