Ce este BTA™?
BTA™ este conceput să evalueze atenția auditivă divizată în mai puțin de 10 minute. Poate fi utilizat ca instrument rapid de evaluare a severității deficitelor de atenție în rândul pacienților adulți cu vârste cuprinse între 17-82 de ani cu auz non-afazic, inclusiv cu deficiențe de vedere și motorii care necesită folosirea unor teste care solicită scanare vizuală sau viteză și dexteritate manuală. Deși nu intenționează să diferențieze nivelurile variate ale atenției intacte, BTA are o sensibilitate ridicată pentru detectarea deficitelor de atenție. Este standardizat pentru a fi utilizat în cazul adulților cu auz normal, cu vârste cuprinse între 17 - 82 de ani și care pot distinge între numerele vorbite și literele alfabetului. BTA™ constă în 2 forme paralele Forma N (Numere) și Forma L (Litere).
Pentru mai multe detalii, consultă secțiunile Scale și Caracteristici pe pagina testului.
Cui se adresează și pentru ce este recomandat BTA™?
Asemenea oricărui instrument neuropsihologic, interpretarea clinică a rezultatelor obținute la BTA™ necesită cunoașterea proprietăților psihometrice și a diferitelor condiții neuropsihiatrice și neurologice caracterizate de deficit de atenție. BTA™ a fost creat pentru evaluarea atenției selective și divizate auditive. Orice specialist calificat, cu experiență în testarea psihologică poate să aibă calitatea de examinator. Cu toate acestea, este necesar ca procedurile de administrare, înregistrare și cotare să fie atent studiate înainte ca BTA™ să fie utilizat în cadru clinic. Instruirea și supervizarea în aceste proceduri ar trebui să fie realizate de un psiholog calificat. Conform instrucțiunilor din Standardele pentru testarea psihologică și educațională (American Educational Research Association, American Psychological Association și National Council on Measurement in Education 1985), interpretarea clinică a BTA™ presupune training și expertiză profesională în psihologie clinică sau neuropsihologie. Utilitatea și validitatea BTA™ ca instrument clinic de evaluare a abilităților de atenție sunt legate direct de pregătirea și cunoștințele profesionale, precum și de o bună cunoaștere a informațiilor conținute în manualul testului. Fiind un instrument de clasă B, puterea interpretativă a BTA™ maximă în mâinile celor care fie sunt licențiați ca psihologi, fie au expertiză în psihometrie sau competențe dobândite în arii asociate.
BTA™ oferă o evaluare rapidă, a deficienței atenționale și poate fi utilizat cu persoane cu deficiențe vizuale și motorii înaintea de a utiliza testele care necesită scanare vizuală sau dexteritate manuală. Participanții ar trebui să aibă un auz normal sau suficient corectat pentru a înțelege în mod adecvat instrucțiunile testului și pentru a face distincție între parametrii stimulilor auditivi ai numerelor și literelor.
Care sunt particularitățile BTA™?
ACREDITAREA CPR. BTA™ este avizat de către Colegiul Psihologilor din România.
ÎN CO-ADMINISTRARE. BTA™ nu a fost conceput pentru evaluarea activării corticale difuze, atenției susținute, volumului percepției auditive sau a oricărui tip de atenție vizuală. Din acest motiv, o evaluare cuprinzătoare a atenției necesită de obicei și includerea altor teste. Acestea ar putea fi instrumente de evaluare a capacității de atenție (de exemplu, cifre sau cuburi), atenție selectivă (de exemplu, sarcini de bifare a literelor sau a simbolurilor) și vigilență (de exemplu, test de performanță continuă).
SCURT. BTA™ necesită mai puțin de 10 minute pentru administrare și cotare, există cazuri în care participanții vor avea ocazional rezultate atât de bune sau atât de slabe încât clinicianul poate decide să administreze doar o singură formă a testului.
Scalele BTA™
BTA™ constă în 2 forme paralele care sunt prezentate pe un suport audio (fișier electronic). Forma N (Numere), în care o voce citește 10 liste de litere și numere care cresc în lungime de la 4 până la 18 elemente. Sarcina participanților constă în a ignora literele și a afla câte numere au fost citite cu voce tare. Aceleași 10 liste sunt prezentate din nou în Forma L (Litere), în care sarcina participanților este de a ignora numerele și a afla câte litere au fost citite cu voce tare. Numărul total de liste corecte al ambelor forme ale testului se însumează, astfel că Scorul total BTA™ poate varia între 0 și 20.
Revizie BUROS | DA, in B. S. Plake, J. C. Impara, & R. A. Spies (Eds.), The fifteenth mental measurements yearbook. |
Abreviere | BTA™ |
Data publicării | 2024 |
Populația vizată | adulți cu auz normal |
Forma de administrare | Individuală |
Vârsta | 17-82 ani |
Volumul eșantionului | 1214 |
Calificarea necesară | B |
Durată | 10 minute |
Tipul itemilor | 10 liste de litere și numere care cresc în lungime de la 4 până la 18 elemente |
Numărul itemilor | 10 (sau 20 dacă se administrează ambele forme) |
Eșantionul normativ al BTA™
Normarea testului BTA™ în România a fost bazată pe un eșantion de 1214 de persoane, format din două loturi distincte. Un prim lot a fost cules ca parte a unui proiect de cercetare mai complexă, care tinde la co-normarea unui număr de 7 teste scurte dar celebre de evaluare neuropsihologică, la populația României. Pe un eșantion de 420 de persoane au fost administrate în aceeași ședință de evaluare toate aceste 7 teste; dintre aceste evaluări toate cele 420 sunt valide pentru testul BTA™. Suplimentar, au fost culese țintit 814 aplicări în zone geografice și categorii de vârstă care erau sub-reprezentate în primul lot, ajungându-se astfel la actualul eșantion de 1214 persoane.
Trebuie sa fii autentificat pentru a adăuga un review.
Fii primul care scrie un review