Program modificat: revenim marți, 22 iunie 2021.

HiPIC®

Hierarchical Personality Inventory for Children®

Inventarul Ierarhic de Personalitate pentru Copii (HiPIC®)
 
Evaluarea personalității copiilor cu vârste între 6 și 13 ani, în Big Five
Categorie: Cod produs: HiPIC®
HiPIC (Hierarchical Personality Inventory for Children) este un instrument comprehensiv, destinat evaluării diagnostice a personalității normale a copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 13 ani. Testul are la bază consacratul model Big Five.

HiPIC descrie diferențele dintre comportamentele și atitudinile copiilor. Astfel, utilizat în context clinic sau pedagogic, permite evaluarea stilului emoțional, interpersonal, motivațional și comportamental al celor mici, pornind de la cele 5 mari dimensiuni ale personalității.

Chestionarul se adresează părintelui (tutorelui/ cadrului didactic), fie oricărei persoane care întrunește criteriul frecvenței de interacțiune cu copilul evaluat. Administrarea se bazează pe răspunsurile în cinci trepte oferite celor 144 de simple și scurte afirmații, care infățișează comportamente concrete și observabile ale copilului.

 Testul poate fi utilizat în două maniere:
  •  (i) ca o privire de ansamblu asupra funcționării specifice a personalității copilului și
  •  (ii) ca o formă comparativă a convergențelor și divergențelor evaluărilor celor doi părinți.

În practică, HiPIC este utilizabil în contextul clinic pentru cunoașterea punctului de pornire în terapie, pentru identificarea resurselor și vulnerabilităților și pentru setarea obiectivelor terapeutice. În contextul educațional-pedagogic, HiPIC permite evaluarea stilului de învățare al copilului, dar și compatibilitatea dintre abilitățile parentale și personalitatea fiului/fiicei. Puteți consulta mai jos un profil demonstrativ (.pdf), pentru a vedea în ce măsură HiPIC acoperă nevoile dumneavoastră în evaluare. Alături veți regăsi o prezentare exhaustivă a testului (.ppsx).

Profil demo HiPIC

 În urma introducerii datelor rezultate în urma completării chestionarului se generează instantaneu raportul HiPIC (19 pagini), care conține următoarele secțiuni:

  •  Coperta cu datele chestionarului (psihologul, data aplicării, data generării raportului, identificatorul/seria)
  •  Introducerea cu privirea la utilizarea raportului și o mini descriere a testului
  •  Profilul HiPIC
  •  Raportul detaliat HiPIC
  •  Detaliile modus operandi

Dimensiunile și fațetele HiPIC 

Stabilitate emoțională: Anxietate, Încredere în sine

Extraversie: Energie, Optimisim, Timiditate, Expresivitate

Imaginație: Creativitate, Intelect, Curiozitate

Benevolență: Altruism, Dominanță, Egocentrism, Complianță, Iritabilitate

Conștiinciozitate: Concentrare, Perseverență, Ordine, Motivare prin realizare 

Abreviere HiPIC
Data publicării 2017
Populația vizată copii
Forma de administrare Individuală/grup, Heteroevaluare, Creion-hârtie/online
Vârsta 6-13 ani
Volumul eșantionului 1153 (1065 formulare au fost completate de către părinți și 88 de profesori/persoane care se ocupau de îngrijirea copiilor)
Calificarea necesară B
Durată 30 minute
Tipul itemilor verbali, de forma unor descrieri comportamentale corespunzând celor 5 factori evaluați și fațetelor lor
Numărul itemilor 144 itemi

I Mervielde, Ph.D.

Ivan Mervielde, Ph.D. (1947-2011)
Prof. Ivan Mervielde a fost profesor în cadrul Univ. Ghent, unde a ocupat poziția de Director al dep. de Psihologie a dezvoltării, Psihologia personalității și Psihologie socială.
  •  Licențiat în psihologie și științe pedagogice (1969, Univ. Ghent)
  •  MA în psihologie (1974, Univ. California Santa Barbara)
  •  PhD în psihologie premiat cu cea mai înaltă distincție (1977, Person Perception and information processing, Univ. Ghent)
  •  1969-1979 research assistant în cadrul Univ. Ghent
  •  1992-1993 visiting prof. Univ. Catolică din Leuven
  •  1990 – devine lector la Univ. Ghent
  •  1997 – devine profesor în cadrul aceleiași Univ.
  •  2001-2004 devine chief editor al European Journal of Personality
  •  1989-1996 este membru în Comitetul de conducere al Federației Belgiene a Psihologilor
  •  1998-2000 este Președinte al European Association of Personality Psychology
  •  2011 primește distincția de Grand Officer în cadrul Order of Leopold II  

Filip de Fruyt, Ph.D.

Prof. Filip de Fruyt (1964) este profesor de Psihologie diferențială și cercetare a personalității, în cadrul Univ. Ghent. Totodată ocupă funcția de Director de Educație al Facultății de psihologie și științe ale educației din cadrul aceleiași universități.

Temele de cercetare de care prof. de Fruyt este interesat sunt:
  •  (a) Structura trăsăturilor generale sau maladaptative de personalitate
  •  (b) Aspectele culurale ale personalității
  •  (c) Patologia personalității (pe parcursul vieții)
  •  (d) Coaching și latura întunecată a personalității (dark side personality)
  •  (e) Dezvoltarea personalității
  •  (f) Teste de personalitate (NEO PI-R Hipic, LIV ...)
  •  (g) Conceptul de personalitate și selecția și dezvoltarea personalului
  •  a fost Președinte al (EAPP) și Editor asociat al European Journal of Personality. European Association of Personality Psychology
  •  este editor consultant al European Journal of Personality, International Journal of Selection and Assessment, Journal of Personality Disorders, Review of Work and Organizational Psychology, și al Journal of Personality and Social Psychology.
  •  A semnat în calitate de autor și coautor mai mult de 140 de lucrări științifice, capitole în renumite jurnale academice cum sunt International Annual Review of Clinical Psychology, Assessment, Clinical Psychology Review, Development and Psychopathology, European Journal of Personality, Journal of Affective Disorders, Journal of Applied Psychology, Journal of Personality, Journal of Personality Disorders, Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Abnormal Psychology, Journal of Abnormal Child Psychology, Journal of Vocational Behavior, Personnel Psychology, Psychological Assessment, Psychology and Aging și Science.  
Colectarea datelor
  •  a avut loc între iunie 2015 și februarie 2016 și au fost completate peste 1153 formulare (1065 au fost completate de către părinți și 88 de profesori/persoane care se ocupau de îngrijirea copiilor), colectate pe teritoriul României, cu precădere din zonele geografice: București-Ilfov, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest și Centru

Eșantionul românesc
  •  format din evaluări ale părinților N = 1065, dintre care 839 (72.8%) de gen feminin și 226 (19.6%) de gen masculin, cât și din evaluările ale unor profesori care interacționează cu copiii evaluați N = 88 (7.6%)

Fii primul care scrie un review

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS