ePSY

ePSY: Entuziasm pentru Psihologie

ePSY: Entuziasm pentru Psihologie este un eveniment online, anual, acreditat CPR, care are loc în preajma zilei psihologului - 27 Mai
Categorie: Cod produs: ePSY

Descriere. Cele mai noi informații:

După succesul generat de lansarea conferinței anul trecut, ne face o deosebită plăcere să te invităm la cea de-a doua ediție ePSY: Entuziasm pentru Psihologie (#ePSY24), un eveniment online, acreditat CPR (18 credite pentru participarea integrală sau 1 credit/oră/workshop, creditele se acordă celor care urmăresc INTEGRAL atelierul/workshopul), care are loc în perioada 27-31 MAI 2024

Conferința ePSY24 este dedicată profesioniștilor și entuziaștilor domeniului, incluzând peste 15 ateliere și prezentări, dintre care 2 ateliere pe tema educației (WK-E 1-2), 2 ateliere pe tema securității naționale și psihologiei judiciare (WK-S 1-2), 6 ateliere (unele a câte 2 ore) pe tema muncii și organizațiilor (WK-O 1-9) și 5 ateliere pe tema psihologiei clinice și psihoterapiei (WK-O-5). Puteți vizualiza mai jos susținătorii și titlurile atelierelor. Înscrierile se fac prin completarea formularului de înregistrare (tab-ul ÎNREGISTRARE, de pe această pagină) și achitarea taxei de participare (comandă mai jos, pe această pagină). Cei care achită taxa de acces integral beneficiază de reducere early bird de la 90 EUR, taxe incluse, la 79,99 EUR, până pe 5 Mai 2024.


epsy24 2

epsy24 3

Formular de înregistrare



Abreviere ePSY, ePSY24
Forma de administrare online, prin ZOOM
Calificarea necesară A, B sau C
Credite CPR 18 credite CPR: 1 CREDIT CPR/ORĂ WORKSHOP. Creditele se acordă celor care urmăresc INTEGRAL atelierul/workshopul.
Limba română

Dragoș Iliescu, PhD

Dragoș Iliescu este profesor universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Știintele Educației din cadrul Universitatii din București, unde conduce și școala doctorală.

Pe lângă cariera sa academică a fost activ în consultanță de-a lungul ultimilor 20 de ani, fiind implicat sau conducând un număr de proiecte importante legate de testarea și evaluarea psihologică și educațională, în contexte comerciale sau guvernamentale, în Europa de Est, Asia, Africa și America de Sud.

Interesele sale de cercetare se grupează în jurul a două mari domenii: psihologia aplicată în context ocupațional și în probleme de capital uman și testarea și evaluarea psihologică și educațională (cu o componentă interculturală puternică).

Dragoș Iliescu a servit în diverse capacități oficiale pentru un număr de asociații profesionale naționale și internaționale; este fostul Președinte (Past-President) al International Test Commission (ITC) și actualul Președinte al Diviziei de Testare a IAAP (International Association of Applied Psychology).

Este Editor Asociat al European Journal of Psychological Assessment și este autor a peste 100 de articole știintifice, capitole de carte și cărți, printre altele fiind coordonator, împreuna cu alți prestigiosi colegi, al volumului premiat international ”International Handbook of Testing and Assessment”, publicat in 2016 la Oxford University Press și autorul monografiei ”Adapting Tests in Linguistic and Cultural Situations”, publicat în 2018 la Cambridge University Press.

Program 

Descrierile fiecărui atelier sunt disponibile sub program. Se acordă 1 credit CPR/oră//workshopMenționăm că programul evenimentului poate suferi minime modificări. 

LUNI 27 MAI 2024 

  • 15:15 - 16:15 WK-S-1 Noutăți metodologice în expertiza psihologică a copilului și adolescentului - instrumente în curs de apariție la TestCentral, dr. Gabriela DUMITRIU, 
  • 16:30 - 17:30 WK-C-1 Comportamentul de Tip A: De la Personalitate la Tipar de Comportament - Implicații Practice în Viața Personală și Organizațională, dr. Lavinia ȚÂNCULESCU-POPA, 
  • 17:45 - 18:45 WK-S-2 Navigând prin câmpul de luptă interior: evaluarea PTSD și a problemelor asociate la militari, dr. Vasile Doru MĂRINEANU, 

MARȚI 28 MAI 2024 

  • 14:00 - 15:00 WK-O-7 Starea de bine și emoțiile, prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU și conf. univ. dr. Coralia SULEA, 
  • 15:15 - 16:15 WK-C-2 Studii de caz cu MMSE®-2, dr. Cornelia MUNTEANU, 
  • 16:30 - 17:30 WK-C-4 Expertiza psihologică în divorț - testarea psihologică a părinților, dr. Cătălin LUCA, 
  • 17:45 - 18:45 WK-C-3 Utilizarea MASC în managementul anxietății, Psihoterapeut și Psiholog clinician specialist, Supervizor, DRAGOMIR Remalia Agnes, 
  • 19:00 - 20:00 WK-C-5 Utilizarea NEPSY II în evaluarea ADHD - studii de caz, prof. univ. dr. Geanina CUCU-CIUHAN, 

MIERCURI 29 MAI 2024 

  • 14:00 - 15:00 WK-E-2 Eficientizarea procedurii de evaluare pentru tulburări de învățare, prof. univ. dr. ROȘAN Adrian și psih. clinician GAVRIL Lorana, 
  • 15:15 - 16:15 WK-O-3 Stresul în organizații, dr. Andrei ION, 
  • 16:30 - 17:30 WK-O-4 Analiza, diagnoza și dezvoltarea inteligenței emoționale în organizație (partea I), conf. univ. dr. dr. Andrei ION și psih. Adrian RĂULEA, 
  • 17:45 - 18:45 WK-O-5 Analiza, diagnoza și dezvoltarea inteligenței emoționale în organizație (partea II), conf. univ. dr. dr. Andrei ION și psih. Adrian RĂULEA, 

JOI 30 MAI 2024 

  • 13:00 - 14:00 WK-E-1 Caractestici personale care susțin dezvoltarea aptitudinilor de învățare și adaptarea la mediul academic, dr. Anamaria CAZAN, 
  • 15:15 - 16:15 WK-O-6 Atașament și performanță organizațională, prof. univ. dr. Delia VÎRGĂ, 
  • 16:30 - 17:30 WK-O-8 EQ-i și MSCEIT - două abordări ale inteligenței emoționale la adulți (evaluare & dezvoltare) (partea I), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU și psih. Adrian RĂULEA, 
  • 17:45 - 18:45 WK-O-9 EQ-i și MSCEIT - două abordări ale inteligenței emoționale la adulți (evaluare & dezvoltare) (partea iI), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU și psih. Adrian RĂULEA, 

VINERI 31 MAI 2024 

  • 14:00 - 15:00 WK-O-1 WJ IV - adaptare și etalonare pentru România (i), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU, 
  • 15:15 - 16:15 WK-O-2 WJ IV - adaptare și etalonare pentru România (ii), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU.


LUNI 27 MAI 2024 

15:15 - 16:15 WK-S-1 Noutăți metodologice în expertiza psihologică a copilului și adolescentului - instrumente în curs de apariție la TestCentral, dr. Gabriela DUMITRIU, 

  • Workshopul de față are ca scop prezentarea unor noi instrumente utile în expertiza psihologică, aflate în curs de apariție la TestCentral. Probele sunt destinate specialiștilor din domeniul psihologiei clinice, care realizează expertize psihologice în cauze civile și penale, acoperind aria de evaluare a copilului și adolescentului în situații de abuz și divorț. Sunt, astfel, acoperite domenii ale evaluării precum: relația părinte-copil; simptome specifice diferitelor tipuri de abuzuri; relația părinte-părinte și stresul parental corelat cu situații existențiale de risc; competențele parentale și compatibilitatea părinte-copil. Este bine cunoscut faptul ca domeniul sus-menționat este slab reprezentat în România sub aspectul existenței unor instrumente de evaluare dedicate și specializate, situație care argumentează apariția unei baterii de testare mai mult decât utile acestui domeniu. În cadrul workshopului vor fi prezentate următoarele instrumente: Inventarul Relației Părinte-Copil (#PCRI), un instrument care evaluează atitudinea părinților față de #parenting și față de copiii lor. PCRI oferă o descriere cuantificată a relației părinte-copil care completează alte proceduri de evaluare utilizate în evaluările clinice ale copiilor și familiilor. Acest instrument nu își propune să înlocuiască evaluarea calitativă a interacțiunilor părinte-copil, ci aduce o perspectivă normativ-comparativă. Inventarul comportamentului sexual al copilului (#CSBI), este un instrument de evaluare care utilizează relatarea părintelui (adică, mama sau îngrijitorul feminin principal) despre #comportamentul #sexual la copii între 2 și 12 ani. Este destinat utilizării în evaluarea copiilor care au fost abuzați sexual sau se suspectează că au fost abuzați sexual. Indexul de #stres parental 4 (#PSI4) permite identificarea timpurie a sistemelor părinte-copil aflate sub incidența stresului și implementarea unor intervenții menite să reducă stresul, frecvența și intensitatea problemelor comportamentale și emoționale ale copiilor. Sistemul uniform de evaluare a copilului în #custodie (#UCCES) constituie un veritabil ghid aplicativ pentru specialiștii care derulează expertize psihologice în cazurile de divorț. Sistemul cuprinde o serie de chestionare și fișe cu ajutorul cărora este organizat procesul de expertiză a copilului în concordanță cu obiectivele specifice unui astfel de demers 


16:30 - 17:30 WK-C-1 Comportamentul de Tip A: De la Personalitate la Tipar de Comportament - Implicații Practice în Viața Personală și Organizațională, dr. Lavinia ȚÂNCULESCU-POPA, 

  • Această prezentare examinează evoluția conceptului de comportament de tip A, pornind de la observațiile lui Friedman și Rosenman din 1959 până în prezent. Vom descoperi că nu este vorba despre un tip de personalitate fix, ci mai degrabă despre tipar comportamental, un conglomerate format dintr-un număr de comportamente distincte care tind să apară împreună: agresivitate, dominanţă, asertivitate, încredere în sine, orientare spre realizări, impulsivitate, nerăbdare, ritm rapid, conştiinţa şi presiunea timpului, ordine, alertă permanentă, nivel înalt de activism, ostilitate agresivă în timpul îndeplinirii unei sarcini, tendinţa de a experimenta mai multe conflicte de viaţă. Toate acestea se regăsesc într-o vocaţie motivaţională puternică, tensiune şi abilităţi scăzute de relaxare în afara mediului ocupaţional, negare a oboselii, simptome şi boală, urmărirea insistentă a performanţei, iritabilitate la frustrări, dificultatea de a se comuta de la realizarea unei sarcini, resimţirea mai acută a stresului, dar şi a satisfacţiilor. În cadrul discuției, vom explora impactul acestui model de comportament asupra sănătății, relațiilor interpersonale și performanței organizaționale. Ne propunem să oferim strategii practice pentru gestionarea stresului și promovarea bunăstării atât în plan personal, cât și profesional. Prin înțelegerea profundă a comportamentului de tip A și a consecințelor sale, participanții vor putea să-și optimizeze abordarea în diverse contexte personale și profesionale și să își îmbunătățească calitatea vieții.


17:45 - 18:45 WK-S-2 Navigând prin câmpul de luptă interior: evaluarea PTSD și a problemelor asociate la militari, dr. Vasile Doru MĂRINEANU,

  • Prezentarea va explora complexitatea provocărilor cu care se confruntă militarii în gestionarea traumelor din teatrele de operații și importanța evaluării tulburării de stres posttraumatic (PTSD) și a problemelor asociate, în cazul celor care au supraviețuit unor evenimente cu potențial traumatic. Vom discuta, într-un cadru de evaluare comprehensivă, despre instrumentele și cunoștințele necesare pentru a identifica PTSD-ul și problemele asociate, cum ar fi depresia, anxietatea și abuzul de substanțe, întâlnite frecvent în rândul militarilor. Vom explora, de asemenea, alte probleme asociate manifestărilor subclinice ale PTSD, în absența unui diagnostic (de ex., hipervigilență, iritabilitate), precum și situațiile de suprapunere a unor simptome, în cazul comorbidității cu traumatisme craniane minore sau în cazul rănilor morale (moral injury). Prin integrarea cercetărilor recente și a practicilor clinice relevante, această prezentare își propune să ofere un cadru util pentru analizarea impactului traumelor asupra funcționării sociale a militarilor și alegerea modalitățile optime în care intervențiile psihologice pot contribui la recuperarea și reintegrarea acestora.


MARȚI 28 MAI 2024 


14:00 - 15:00 WK-O-7 Starea de bine și emoțiile, prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU și conf. univ. dr. Coralia SULEA, 

  • În cadrul acestui workshop vom discuta despre cum recunoaștem, înțelegem și reglăm emoțiile. Pentru o bună înțelegere a emoțiilor și a perspectivelor teoretice și de cercetare implicate, vom identifica principalele tipuri de emoții luând în considerare nivelul de energie și gradul de plăcere/neplăcere, vom discuta modalități de identificare a emoțiilor și implicațiile pentru stres și starea de bine. Din punct de vedere practic, vom analiza strategii de reglare emoțională și soluții pentru o bună gestionare a emoțiilor atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.


15:15 - 16:15 WK-C-2 Studii de caz cu MMSE®-2, dr. Cornelia MUNTEANU, 

  • Evaluarea Minimală a Stării Cognitive®-2 (MMSE®-2) este unul dintre cele mai larg utilizate instrumente scurte, de screening, pentru evaluarea deteriorării cognitive. În studiile de caz cuprinse în acest atelier vom utiliza MMSE®-2 pentru screeningul deteriorării cognitive, specifică diferitelor afecțiuni caracterizate prin alterarea funcțiilor cognitive (tulburarea cognitivă ușoară, boala Alzheimer, boala Parkinson, demența vasculară, scleroza multiplă și sindromul de apnee în somn) și pentru a urmări progresul bolii în timp.


16:30 - 17:30 WK-C-4 Expertiza psihologică în divorț - testarea psihologică a părinților, dr. Cătălin LUCA, 

  • Sunt prezentate principalele concepte psiho-juridice din legislația românească care au relevanță pentru stabilirea interesului superior al copilului și semnificația scorurilor cu importanță de la MMPI-2 și MCMI III pentru a putea explica atitudinea părinților pe parcursul evaluării psihologice, relevanța scorurilor cu semnificație clinică și riscul de afectare a abilităților parentale pe dimensiunile Creștere, Educare și Co-parentalitate.


17:45 - 18:45 WK-C-3 Utilizarea MASC în managementul anxietății, Psihoterapeut și Psiholog clinician specialist, Supervizor, DRAGOMIR Remalia Agnes, 

  • Cum să înțelegem anxietatea în procesul evaluării, dar în procesul intervenției? Există forme diferite de anxietate? dar și de manifestare? Cum de se simte diferit anxietatea în funcție de context/situație? Specialiștii au intervenție țintită asupra anxietății? Auzim totuși de specialiști care nu se raportează direct la anxietate și totuși obțin rezultate. Cum? Vom răspunde tuturor acestor întrebări. Folosirea MASC în managementul anxietății ne dă posibilitatea să mergem mult mai țintit pe problematică pentru că ne aduce o mulțime de informații despre cum percepe clientul anxietatea. Vom discuta despre cum poate să fie el corelat cu alte teste în procesul evaluării și cum putem să pornim un demers terapeutic care să ne garanteze o eficiență și implicare mai mare a clientului. MASC poate să fie testul tău de ”Bună ziua”! Adică este prietenos cu clientul și aduce o multitudine de informații în procesul evaluării și în special în construcția demersului psihoterapeutic.


19:00 - 20:00 WK-C-5 Utilizarea NEPSY II în evaluarea ADHD - studii de caz, prof. univ. dr. Geanina CUCU-CIUHAN, 

  • Atelierul are ca scop dezvoltarea unor abilități de diagnostic clinic al copilului și adolescentului utilizând testul NEPSY II. Va fi prezentat setul de probe recomandate pentru evaluarea neurosihologică în ADHD, profile ale unor copii și adolescenți care îndeplinesc criteriile de diagnostic pentru hiperactivitatea cu deficit de atenție (tipul neatent, impulsiv-hiperactiv și combinat), profile ale unor copii care prezintă și alte tulburări comorbide (ex. tulburări specifice de învățare), corelarea rezultatelor evaluării neuropsihologice cu evaluarea comportamentală (Conners 3) și emoțională (MASC).


MIERCURI 29 MAI 2024 


14:00 - 15:00 WK-E-2 Eficientizarea procedurii de evaluare pentru tulburări de învățare, prof. univ. dr. ROȘAN Adrian și psih. clinician GAVRIL Lorana, 

  • Obiectivul discuției propuse prin această intervenție este acela de a aduce în discuție procedurile de evaluare și certificare ale tulburărilor de învățare, precum și consecințele unor disfuncționalități care pot fi observate în practica clinică. Va fi discutată importanța utilizării unor teste standardizate în evaluare, și modul în care rezultatele obținute sunt legate atât de proiectarea unei intervenții remediale cât și de aspectele comportamentale observate în cadrul activității din școală a copiilor. Vor fi dezbătute diferențele de viziune ale diferitelor figuri profesionale implicate în obținerea unui certificat privind TSI.


15:15 - 16:15 WK-O-3 Stresul în organizații, dr. Andrei ION, 

  • In cadrul acestei sesiuni vor fi discutate principalele conceptualizari din domeniul stresului ocupational si implicatiile acestora. Vor fi discutate studii recente derulate in cadrul paradigmei stress appraisal theory. Prezentarea va evidentia rolul proceselor cognitive și emoționale în interpretarea situațiilor stresante si in alegerea strategiilor de coping. In cadrul prezentarii vor fi discutate si principalele modalitati de reglare emotionala, ca strategii de coping.


16:30 - 17:30 WK-O-4 Analiza, diagnoza și dezvoltarea inteligenței emoționale în organizație (partea I), conf. univ. dr. dr. Andrei ION și psih. Adrian RĂULEA, 

17:45 - 18:45 WK-O-5 Analiza, diagnoza și dezvoltarea inteligenței emoționale în organizație (partea II), conf. univ. dr. dr. Andrei ION și psih. Adrian RĂULEA, 

  • Inteligența emoțională nu este panaceu universal, dar poate fi o abilitate cu o pondere mare în predicția succesului /insuccesului organizațional. Un tablou de bord construit cu informații despre Inteligența Emoțională, Personalitate, Motivație, Inteligență Cognitivă, Furie, Anxietate, Stres organizațional al membrilor echipei, poate fi luată în considerare în strategia organizației pe termen mediu și lung, iar acest atelier ilustrează practic cum. Următoarele teste vor fi folosite pentru scopurile propuse: CPI260, EQi, MSCEIT, AMI, NEOPI3, GAMAPLUS, STAXI, STAY, ASSET.


JOI 30 MAI 2024 


13:00 - 14:00 WK-E-1 Caractestici personale care susțin dezvoltarea aptitudinilor de învățare și adaptarea la mediul academic, dr. Anamaria CAZAN, 

  • Workshopul prezintă atât suport teoretic, cât și exemple de instrumente utile care pot susține adaptarea mai ușoară la mediul academic a studenților. Într-o perioadă în care studenții sunt tot mai diverși iar nevoile lor de îndrumare tot mai complexe, cererea crescută de sprijin oferit studenților aduce în discuție atât teme precum percepția competenței și încrederii tutorilor în capacitatea lor de a sprijini studenții, cât și necesitatea de a identifica celor mai eficiente metode de sprijin pentru adaptarea academică și reducerea riscului de abandon. Modalitățile de evaluare a adaptării precum SACQ (Student Adaptation to College Questionnaire) (Grama & Iliescu, 2018) și Chestionarul de inadaptare academică (Cazan et al., 2023) vor fi prezentate. Vor fi prezentate conceptele de motivație, învățare autoreglată, autonomie în învățare. Unii dintre factorii care asigură o bună adaptare la mediul academic sunt motivația și implicarea în învățare. Motivația și implicarea sunt factori cheie care influențează succesul învățării. Comportamentele de învățare sunt plurimotivate, structura sistemului motivațional al studenților este complexă, fiind determinată atât de caracteristicile personalității, cât și de condițiile externe prezente în procesul învățării. Un mediu educațional favorizant, în cadrul căruia profesorul joacă rolul de facilitator, va stimula atingerea nivelului de motivare optimă pentru îndeplinirea sarcinilor de învățare. In cadrul workshopului vor fi prezentate metode de stimulare a motivației pentru învățare și a implicării în învățare. Teoria motivației de realizare și modalitățile prin care aceasta poate fi evaluată vor fi, de asemenea, prezentate. In strânsă legătură cu conceptul de adaptare academică, vor fi prezentate teorii ale învățării autoreglate, pornind de la premiza că principala diferență dintre studenții „de succes” și cei care manifestă dificultăți în adaptarea la mediul academic este dată de utilizarea strategiilor eficiente de învățare. Studenții cu niveluri ridicate de autoreglare abordează informația într-un mod proactiv, influențând modul în care ajung să asimileze cunoștințele. Cei care se adaptează eficient își gestionează timpul de studiu, își propun obiective ambițioase, dar realizabile și își fixează standarde ridicate; ei sunt, de asemenea, mai perseverenți și au o încredere de sine mai ridicată. Cercetări recente au evidenţiat faptul că strategiile metacognitive de învăţare autoreglată mediază relaţia dintre motivaţie şi performanţele academice (Cazan et al., 2023). Învăţarea autoreglată poate fi văzută ca un mediator în relația dintre motivația pentru învățare şi adaptarea academică, ca mecanism care explică diferențele în ceea ce privește nivelul de realizare academică, dar și mecanism care duce la îmbunătățirea performanțelor academice.


15:15 - 16:15 WK-O-6 Atașament și performanță organizațională, prof. univ. dr. Delia VÎRGĂ,  

  • În ultimii ani, a existat un interes din ce în ce mai mare pentru înțelegerea modului în care stilul de atașament al angajaților le influențează comportamentele la locul de muncă, cum ar fi reglarea emoțională la locul de muncă, intenția de a parasi organizatia și comportamentul civic-participativ. Pe baza experiențelor din copilărie, indivizii dezvoltă diferit tipuri de legături afective și scenarii sub forma unor stiluri de atasament. Aceste stiluri de atașament afectează funcționarea lor la vârsta adultă, atat în relațiile romantice cat si la locul de muncă. Vom discuta modul in care se manifesta stilurile de atasament la varsta adulta, la locul de munca, precum si cum se relationeaza acestea cu epuizarea profesionala, implicarea in munca si cu performanta in munca, pe baza unor studii empirice recente. Vom identifica ce masuri practice se pot lua pentru cultivarea unor contexte de îmbunătățire a securității, care pot ajuta angajații mai puțin siguri în prevenirea epuizării și în stimularea implicarii in munca.


16:30 - 17:30 WK-O-8 EQ-i și MSCEIT - două abordări ale inteligenței emoționale la adulți (evaluare & dezvoltare) (partea I), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU și psih. Adrian RĂULEA, 

17:45 - 18:45 WK-O-9 EQ-i și MSCEIT - două abordări ale inteligenței emoționale la adulți (evaluare & dezvoltare) (partea II), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU și psih. Adrian RĂULEA, 

  • Până la ce vârstă se poate dezvolta Inteligența Emoțională? Până când ne dorim. Ca să putem dezvolta avem nevoie să măsurăm. EQ-i și MSCEIT sunt instrumente consacrate pentru măsurarea IE și sunt complementare în utilizare. Utilizarea lor în paralel poate să aducă o imagine globală care poate fi ghidată spre o dezvoltare personalizată. Cum am putea dezvolta o abilitate dacă nu știm nivelul de la care plecăm? A construi un program dezvoltare plecând de la date concrete, maximizează rezultatele acestuia. O evaluare a inteligenței emoționale ne poate ajuta să descoperim mai repede care sunt aspectele de dezvoltat și care sunt punctele forte/talentele pentru a contura un plan adaptat nevoilor reale. Coincidență sau nu, inteligența emoțională (EQiYVL și MSCEIT YRV) a copiilor semănă cu inteligența emoțională a părinților. Unele abilități au scoruri mai scăzute la fel ca și ale adultului. Alte situații ne arată cum copii dezvoltă mecanisme de a a face diferit de părinții lor. Observarea în paralel a profilelor părintelui/părinților și ale copilului/copiilor poate să aducă la suprafață conștientizări sau chiar intervenții punctuale acolo unde este cazul.


VINERI 31 MAI 2024 


14:00 - 15:00 WK-O-1 WJ IV - adaptare și etalonare pentru România (i), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU, 

15:15 - 16:15 WK-O-2 WJ IV - adaptare și etalonare pentru România (ii), prof. univ. dr. Dragoș ILIESCU.

  • Workshopul descrie adaptarea culturală pentru România a bateriei Woodcock-Johnson-IV, una dintre cele mai importante și complexe baterii de evaluare cognitivă din lume. Bateria conține 3 grupe de teste cu un total de 47 de teste individuale: cognitive, de limbaj oral și de achiziții. A fost adaptată în România pe parcursul ultimilor 5 ani, pe un eșantion de copii și adulți, între 3 și 89 de ani. Workshopul prezintă componența bateriei și efortul de adaptare culturală.

Fii primul care scrie un review

Achiziționează acest produs

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS