Descriere. Cele mai noi informații:
Ne face o deosebită plăcere să te invităm la cea de-a treia ediție ePSY: Entuziasm pentru Psihologie (#ePSY25), un eveniment online, acreditat CPR (12 credite pentru participarea integrală sau 1 credit/oră/workshop), care are loc în perioada 26-30 MAI 2025.
Conferința ePSY25 este dedicată profesioniștilor și entuziaștilor domeniului, incluzând peste 10 ateliere și prezentări, pe tema educației (WK-E), pe tema securității naționale și psihologiei judiciare (WK-S), ateliere pe tema muncii și organizațiilor (WK-O) și ateliere pe tema psihologiei clinice și psihoterapiei (WK-C). Puteți vizualiza mai jos susținătorii și titlurile atelierelor confirmate până la acest moment. Înscrierile se fac prin achitarea taxei de participare (comandă mai jos, pe această pagină). Pentru cei interesați de obținerea creditelor CPR este necesară și completarea formularului de înregistrare (tab-ul ÎNREGISTRARE, de pe această pagină). Cei care achită taxa de acces integral beneficiază de reducere PINK, EARLY sau LATE BIRD de la 100 EUR, taxe incluse, până la 31.01.2025. Creditele se acordă celor care urmăresc INTEGRAL fiecare atelier/workshop, cumulându-se în numărul tuturor atelierelor urmărite integral, pentru care CPR eliberează diplomă de participare cu numărul respectiv de credite.
Până la acest moment, au fost confirmate următoarele ateliere (cele de mai jos). Vom actualiza permanent informațiile pe această pagină.
- Utilizarea BASC®-2 și NEPSY®-II în diagnosticul diferențial, dr. psih. clinician Monica BOLOCAN
- Asemănări și deosebiri în evaluarea inteligenței emoționale la copii (EQ-i:YV™ (L) vs. MSCEIT-YRV™), dr. psih. Andreea BUTUCESCU
- Utilizarea Bateriei de Achiziții Woodcock-Johnson® IV (WJ IV™) și a testului NEPSY®-II în evaluarea tulburărilor specifice de învățare - studii de caz, prof. univ. dr. psih. clinician & educațional, psihoterapeut Geanina CUCU-CIUHAN
- Evaluarea Psihologică Multi-Modală, dr. psih. Nicolae DUMITRAȘCU
- Stresul parental și relația părinte-copil: instrumente moderne de evaluare psihologică și planificare a intervenției, dr. psih. clinician Gabriela DUMITRIU
- Influența proprietăților instrumentelor de măsurare asupra relației între variabilele predictor și cele criteriu în modelele teoretice ale dezvoltării, psih. clinician Lorana GAVRIL
- Evaluarea psihologică cu Behavior Assessment System for Children® - 2 (BASC®-2), interpretarea rezultatelor și corelarea acestora cu planul terapeutic, psih. clinician Florentina GÎRLEA
- Modelele circumplexe și aplicațiile lor, prof. univ, dr. Dragoș ILIESCU
- Memoria episodică în ascultarea copiilor victime pentru proceduri judiciare, psih. clinician și psih. expert dr. Cătălin LUCA
- Utilitatea Personality Assessment Inventory™ (PAI™) în predicția simptomelor disociative, dr. psih. clinician Maria-Magdalena MACARENCO
- Strategii de auto-valorizare echilibrată pentru dezvoltarea rezilienței și performanței în mediul operațional, dr. psih. apărare Vasile Doru MĂRINEANU
- Măsurarea comportamentului în trafic utilizând instrumente tip self-report: Dula Dangerous Driving Index® (DDDI®) și Driver Behavior Questionnaire, conf. dr. psih. Paul SÂRBESCU
Formular de înregistrare
Abreviere | ePSY, ePSY25 |
Forma de administrare | online, prin ZOOM |
Calificarea necesară | A, B sau C |
Credite CPR | 12 credite CPR: 1 CREDIT CPR/ORĂ WORKSHOP. Creditele se acordă celor care urmăresc INTEGRAL atelierul/workshopul. |
Limba | română |
Program
Descrierile fiecărui atelier sunt disponibile sub program. Se acordă 1 credit CPR/oră/participare la workshop. Menționăm că programul evenimentului poate suferi minime modificări.
LUNI 26 MAI 2025
- 15:15 - 16:15 Utilizarea BASC®-2 și NEPSY®-II în diagnosticul diferențial, dr. psih. clinician Monica BOLOCAN
- 16:30 - 18:45 Asemănări și deosebiri în evaluarea inteligenței emoționale la copii (EQ-i:YV™ (L) vs. MSCEIT-YRV™), dr. psih. Andreea BUTUCESCU
- 19:00 - 20:00 Utilizarea Bateriei de Achiziții Woodcock-Johnson® IV (WJ IV™) și a testului NEPSY®-II în evaluarea tulburărilor specifice de învățare - studii de caz, prof. univ. dr. psih. clinician & educațional, psihoterapeut Geanina CUCU-CIUHAN
MARȚI 27 MAI 2025
- 17:45 - 18:45 Evaluarea Psihologică Multi-Modală, dr. psih. Nicolae DUMITRAȘCU
- 19:00 - 20:00 Stresul parental și relația părinte-copil: instrumente moderne de evaluare psihologică și planificare a intervenției, dr. psih. clinician Gabriela DUMITRIU
MIERCURI 28 MAI 2025
- 15:30 - 16:30 Influența proprietăților instrumentelor de măsurare asupra relației între variabilele predictor și cele criteriu în modelele teoretice ale dezvoltării, psih. clinician Lorana GAVRIL
- 17:45 - 18:45 Evaluarea psihologică cu Behavior Assessment System for Children® - 2 (BASC®-2), interpretarea rezultatelor și corelarea acestora cu planul terapeutic, psih. clinician Florentina GÎRLEA
- 19:00 - 20:00 Modelele circumplexe și aplicațiile lor, prof. univ, dr. Dragoș ILIESCU
JOI 29 MAI 2025
- 15:15 - 16:15 Măsurarea comportamentului în trafic utilizând instrumente tip self-report: Dula Dangerous Driving Index® (DDDI®) și Driver Behavior Questionnaire, conf. dr. psih. Paul SÂRBESCU
- 16:30 - 17:30 Memoria episodică în ascultarea copiilor victime pentru proceduri judiciare, psih. clinician și psih. expert dr. Cătălin LUCA
- 17:45 - 18:45 Utilitatea Personality Assessment Inventory™ (PAI™) în predicția simptomelor disociative, dr. psih. clinician Maria-Magdalena MACARENCO
VINERI 30 MAI 2025
- 16:30 - 17:30 Strategii de auto-valorizare echilibrată pentru dezvoltarea rezilienței și performanței în mediul operațional, dr. psih. apărare Vasile Doru MĂRINEANU
LUNI 26 MAI 2025
• 15:15 - 16:15 Utilizarea BASC®-2 și NEPSY®-II în diagnosticul diferențial, dr. psih. clinician Monica BOLOCAN - BASC-2 (Behavior Assessment System for Children® - 2) este un sistem de evaluare multidimensional și multimetodic de evaluare comportamental-emoțională și funcțional-adaptativă a copiilor și adolescenților, în timp ce NEPSY®-II oferă o vedere de ansamblu comprehensivă a abilităților cognitive a acestora. Prin combinarea celor două sisteme de evaluare, este obținută o imagine completă asupra funcționării psihologice a copilului. Sunt prezentate trei cazuri clinice (copii cu vârste între 8 și 12 ani) în care, prin interpretarea coroborată a rezultatelor la BASC®-2 si NEPSY®-II, este făcut diagnosticul diferențial între tulburarea de spectru autist înalt funcțională, tulburarea de limbaj expresiv și anxietatea socială.
• 16:30 - 18:45 Asemănări și deosebiri în evaluarea inteligenței emoționale la copii (EQ-i:YV™ (L) vs. MSCEIT-YRV™), dr. psih. Andreea BUTUCESCU - Inteligența emoțională la copii: conceptualizări și perspective. Metode de evaluare a inteligenței emoționale: EQ-i:YV™ (L) vs. MSCEIT-YRV™. Asemănări și deosebiri între cele două instrumente. Aplicații practice ale evaluării inteligenței emoționale în dezvoltarea personală și educație. Limitări și provocări în utilizarea acestor instrumente.
• 19:00 - 20:00 Utilizarea Bateriei de Achiziții Woodcock-Johnson® IV (WJ IV™) și a testului NEPSY®-II în evaluarea tulburărilor specifice de învățare - studii de caz, prof. univ. dr. psih. clinician & educațional, psihoterapeut Geanina CUCU-CIUHAN - Atelierul are ca scop dezvoltarea unor abilități de diagnostic clinic al copilului și adolescentului utilizând Bateria de achiziții Woodcock – Johnson IV și testul NEPSY II. Va fi prezentat setul de probe recomandate pentru evaluarea neuropsihologică și a deprinderilor academice în dislexie, disgrafie și discalculie, profiluri ale unor copii și adolescenți care îndeplinesc criteriile de diagnostic pentru tulburările specifice de învățare, profiluri ale unor copii care prezintă și alte tulburări comorbide (ex. ADHD), corelarea rezultatelor evaluării neuropsihologice cu evaluarea comportamentală (Conners 3) și emoțională (MASC).
MARȚI 27 MAI 2025
• 17:45 - 18:45 Evaluarea Psihologică Multi-Modală, dr. psih. Nicolae DUMITRAȘCU - Prezentarea include aspecte si principii care fac parte din protocolul de evaluare psihologica pe care il utilizez in activitatea mea clinica din Boston, MA, printre care: (1) cunoasterea punctelor tari si a celor slabe (bias) pentru fiecare tip de instrumente psihologice (chestionare auto-descriptive, teste neuropsihologice, observer ratings, observatia clinica, teste implicite de personalitate; (2) modelul multi-modal ("multi-method") de evaluare; (3) evaluare psihologica ghidata conceptual vs. axata pe simptome; (4) formularea recomandarilor
• 19:00 - 20:00 Stresul parental și relația părinte-copil: instrumente moderne de evaluare psihologică și planificare a intervenției, dr. psih. clinician Gabriela DUMITRIU - Ce rol joacă și cum evaluăm stresul parental în dinamica relației părinte-copil? Care sunt punctele forte ale relației părinte-copil și cum putem construi pe acestea? Care este baza de la care pornim atunci când planificăm o strategie de intervenție parentală sau de familie? Toate aceste întrebări, dar și altele, își vor găsi răspunsul în cadrul workshopului de prezentare a instrumentelor de evaluare psihologică PSI-4 și PCRI. Consecința naturală a parentingului disfuncțional este apariția frecventă a problemelor comportamentale și emoționale la copii. Cu ajutorul PSI-4 (Indexul de Stres Parental - 4) avem acum posibilitatea de a identifica factorii de stres cel mai des asociați cu parentingul disfuncțional și, pe această bază, de a proiecta programe de intervenție parentală pentru dezvoltarea competențelor care susțin o funcționare parentală optimă. Instrumentul evaluează nivelul de stres parental pe două domenii esențiale legate de funcționarea parentală – domeniul părinte și domeniul copil – oferind astfel o imagine de ansamblu asupra aspectelor problematice ale parentingului. Totodată, avem pentru prima dată în România un instrument adaptat cu ajutorul căruia putem evalua relația părinte-copil: Inventarul Relației Părinte-Copil (PCRI, Parent-Child Relationship Inventory). Acesta evaluează atitudinea părinților față de parenting și față de copiii lor, fiind primul instrument oficial care completează metodele calitative de evaluare a interacțiunilor părinte-copil. Cele două instrumente constituie o bază metodologică solidă pentru specialiștii care realizează evaluări psihologice și programe de intervenție pentru copil și familie, dar și pentru cei care efectuează expertize psihologice judiciare și extrajudiciare în cazurile de divorț și abuz asupra copilului.
MIERCURI 28 MAI 2025
• 15:30 - 16:30 Influența proprietăților instrumentelor de măsurare asupra relației între variabilele predictor și cele criteriu în modelele teoretice ale dezvoltării, psih. clinician Lorana GAVRIL - Modelele teoretice ale dezvoltării pun în relație variabile precursor cu variabile de tip criteriu, însă nivelul critic al performanței măsurate pentru acești predictori depinde de proprietățile (sensibilitate și sensitivitate) ale instrumentului utilizat în raport cu variabila criteriu. Acești parametri nu au o valoare absolută, ci trebuie considerați în relație cu etapa de dezvoltare (vârstă).
• 17:45 - 18:45 Evaluarea psihologică cu Behavior Assessment System for Children® - 2 (BASC®-2), interpretarea rezultatelor și corelarea acestora cu planul terapeutic, psih. clinician Florentina GÎRLEA - Evaluarea personalității, a problemelor comportamentale și a tulburărilor emoționale, corelarea acestor rezultate cu coeficientul de inteligență, elaborarea unui program personalizat de intervenție în baza evaluării clinice.
• 19:00 - 20:00 Modelele circumplexe și aplicațiile lor, prof. univ, dr. Dragoș ILIESCU - Introducere în modelele circumplexe - Principiile de bază ale modelelor circumplexe, precum și scopul lor în descrierea și evaluarea trăsăturilor de personalitate. Istoria și dezvoltarea modelelor circumplexe. Structura bidimensională a modelului circumplex și ideea de reprezentare a trăsăturilor pe o hartă circulară. Big Five și modelele circumplexe - Aplicarea modelelor circumplexe în cadrul Big Five. Modul în care factorii principali ai modelului Big Five (OCEAN: deschidere, conștiinciozitate, extraversie, agreabilitate, stabilitate emoțională) pot fi organizați într-o structură circumplexă. Corelațiile între perechile de trăsături și cum acestea definesc sectoare pe circumplex. Aplicații practice și studii de caz - Aplicații practice în care participanții vor explora cum se realizează evaluări bazate pe modelele circumplexe, precum și adecvarea diferitelor modele de acest tip pentru întrebări specifice. Studii de caz și scenarii ipotetice în care pot fi analizate profilurile de personalitate folosind structura circumplexă și factorii Big Five.
JOI 29 MAI 2025
• 15:15 - 16:15 Măsurarea comportamentului în trafic utilizând instrumente tip self-report: Dula Dangerous Driving Index® (DDDI®) și Driver Behavior Questionnaire, conf. dr. psih. Paul SÂRBESCU - Măsurarea comportamentului în trafic reprezintă un aspect principal în Psihologia Transporturilor. Workshop-ul va aborda două dintre cele mai utilizate instrumente în acest scop: Dula Dangerous Driving Index (DDDI) și Driver Behavior Questionnaire (DBQ). După prezentarea taxonomiilor care stau la baza acestor instrumente, vor fi explorate aspecte psihometrice privind utilizarea lor. De asemenea, se vor discuta modalitățile de interpretare a rezultatelor obținute pe baza acestor instrumente. La final vor fi prezentate limitele utilizării unor instrumente tip self-report pentru măsurarea comportamentului în trafic.
• 16:30 - 17:30 Memoria episodică în ascultarea copiilor victime pentru proceduri judiciare, psih. clinician și psih. expert dr. Cătălin LUCA - Memoria copiilor victime, în special a copiilor foarte mici și a celor de vârstă școlară, a făcut obiectul unui volum considerabil de cercetări care permit să fie înțelese mai bine capacitățile și limitele mnemonice astfel încât psihologul expert să poată ușor anticipa performanța în relatarea unui copil despre un anumit eveniment traumatic. Obiectivul acestui workshop este de a prezenta dimensiunile care sunt relevante pentru colecția de amintiri ale copiilor victime/martori. După definirea memoriei vor fi examinați factorii care pot influența calitatea amintirilor în timpul encodării, în perioada de reținere sau în timpul recuperării. Vor mai fi detaliați și alți factori care influențează memoria, cum ar fi vârsta copilului, implicarea sau participarea la eveniment, natura evenimentului traumatic și particularități ale memoriei copilului abuzat.
• 17:45 - 18:45 Utilitatea Personality Assessment Inventory™ (PAI™) în predicția simptomelor disociative, dr. psih. clinician Maria-Magdalena MACARENCO - Lucrul cu mecanismul disociativ este esential in tratamentul traumei insa disocierea poate fi uneori dificil de identificat si de aceea tratamentul acesteia poate fi provocator. Experientele disociative complica intotdeauna tabloul clinic, prin urmare evaluarea acestora devine esentiala pentru o interventie terapeutica potrivita. Participantii la acest atelier vor fi informati despre modul in care Inventarul de Evaluare a Personalitatii (PAI), desi nu evalueaza specific simptomele disociative, le poate prezice.
VINERI 30 MAI 2025
• 16:30 - 17:30 Strategii de auto-valorizare echilibrată pentru dezvoltarea rezilienței și performanței în mediul operațional, dr. psih. apărare Vasile Doru MĂRINEANU - Auto-valorizarea echilibrată reflectă o combinație de acceptare de sine prin recunoașterea propriilor nevoi și limite (auto-compasiune) și de exprimare autentică în relațiile cu ceilalți (asertivitate), în fața dificultăților mediului operațional militar, fără a cădea în autocritică excesivă, pasivitate sau gestionarea inadecvată a criticii și a dezamăgirii. Totodată, aceste abilități reprezintă elemente cheie ale inteligenței emoționale, care presupun conștientizarea, înțelegerea și gestionarea propriilor emoții și relaționarea eficientă cu ceilalți. Prin cultivarea asertivității și auto-compasiunii, persoanele pot dezvolta o relație mai sănătoasă cu provocările mediului operațional și pot gestiona mai eficient stresul, fiind predispuse spre comportamente sănătoase, performante și relații interpersonale mai satisfăcătoare. Sunt prezentate informații axate pe procesul de dezvoltare a acestor competențe, abordând subiecte cheie cum ar fi definirea și înțelegerea conceptelor relevante, depășirea obstacolelor, pregătirea pentru dezvoltarea, cultivarea, aplicarea și menținerea gândirii, atitudinilor și comportamentelor specifice auto-valorizării echilibrate, în principal prin strategii cognitive și comportamentale.
Trebuie sa fii autentificat pentru a adăuga un review.
Achiziționează acest produs
Fă-ți cont ca să beneficiezi în întregime de facilitățile TestCentral!
Pentru utilizatorii care se află la prima achiziție a unui test este obligatorie achiziția kitului cu numărul minimal de administrări afișat care să includă manualul(manualele) tehnic(e) al(e) instrumentului. Prețurile conțin TVA.
Fii primul care scrie un review