Ce sunt EQ-i:YV™ (L) și EQ-i:YV™ (S)?
Inventarele de Inteligență Emoțională EQ-i:YV™ (L) și EQ-i:YV™ (S), (BarOn Emotional Quotient Inventory: Youth Long Version și BarOn Emotional Quotient Inventory: Short Version) au fost construite pentru a măsura abilitățile și competențele tipice consacratului model Bar-On al inteligenței socio-emoționale și sunt destinate utilizării în evaluarea copiilor și adolescenților cu vârsta între 6 și 18 ani. Prezentul curs vizează dezvoltarea abilităților profesionale de bază necesare utilizării și interpretării inventarelor EQ-i:YV™ (L) și EQ-i:YV™ (S), unde EQ-i:YV™ (L) este versiunea cu 60 de itemi a testului, iar EQ-i:YV™ (S) este forma sa scurtă cu 30 de itemi. În acest curs accentul este pus pe principiile de administrare, cotare și interpretare a acestor instrumente. Scopul cursului este acela de a asigura o înțelegere fundamentală a procedurilor și standardelor de utilizare a Inventarelor în evaluarea psihologică.
Ce cuprinde cursul?
Cursul cuprinde 6 secțiuni care includ noțiuni introductive, ilustrarea modelului teoretic care stă la baza inventarelor (BarOn)), principiile de administrare și cotare, cât și variate studii de caz și aplicații practice, la care se adaugă întrebări de verificare a cunoștințelor. În urma parcurgerii cursului se emite un certificat de absolvire, iar membrii Colegiului Psihologilor din România sunt recompensați cu 15 credite CPR.
Cui se adresează cursul?
Cursul se adresează absolvenţilor facultăţilor de ştiinţe socio-umane (psihologie, psihopedagogie, sociologie, asistenţă socială, psihosociologie) specializaţi în psihologie educațională, psihologie clinică sau psihoterapie, indiferent de treapta de specializare, masteranzilor, doctoranzilor, care manifestă dorința să aprofundeze explorarea personalității într-o manieră care nu depinde de limbaj.
Inventarele inteligenței emoționale sunt utile în evaluări individuale sau de grup (de exemplu, la clasă), evaluări școlare și educaționale, consiliere și psihoterapie, asistență socială și intervenții clinice, în cercetare sau în dezvoltare personală. Prezentul curs online se adresează specialiștilor din domeniile menționate, oferindu-le acestora reperele esențiale pentru administrarea, înregistrarea răspunsurilor și interpretarea testului.
Abilități și deprinderi dobândite
După parcurgerea cursului online EQ-i:YV™, în paralel cu studierea materialelor formative şi după practicarea testării pe aproximativ 10 persoane, specialistul ar trebui să aibă următoarele competenţe:
- să administreze corect Inventarele Inteligenței Emoționale (EQ-i:YV™) în cadrul evaluărilor psihologice individuale și de grup, gestionând eventualele erori sau dificultăți apărute în procesul de administrare.
- să interpreteze și să analizeze corect rezultatele obținute în urma administrării chestionarelor.
- să utilizeze informațiile obținute prin EQ-i:YV™ pentru a oferi feedback constructiv respondenților sau altor persoane implicate în procesul de evaluare.
- să aplice principiile etice și standardele profesionale în administrarea și interpretarea EQ-i:YV™, respectând confidențialitatea și integritatea datelor obținute.
- Să promoveze TESTUL FINAL de verificare cunoștințe de la finalul cursului cu un procent minim de 80% răspunsuri corecte.
Abreviere | EQ-i:YV™, EQ-i:YV™ (L), EQ-i:YV™ (S) |
Durată | 15 ore studiu (estimativ) |
Tipul itemilor | online |
Scop | Dezvoltarea abilităților profesionale în utilizarea și interpretarea BarOn Emotional Quotient Inventory: Youth Version (EQ-i:YV) la standarde înalte de performanță |
Module | 6 (cât și numeroase studii de caz și test de verificare a cunoștințelor) |
Teme | nu |
Termene limită | NU, cursul poate fi parcurs în ritm propriu |
Module
1. EQ-i: YV - INTRODUCERE
- Video Introductiv
- Conceptul de inteligență emoțională (IE): Context istoric şi evoluția teoretică
- BarOn EQ-i:YV - Un instrument pentru evaluarea inteligenței emoționale la tineri
- Prezentare generală privind administrarea inventarului BarOn EQ-i YV
- Contextul de utilizare
- Rezumatul capitolului
2. EQ-i: YV ADMINISTRAREA
- Video Introductiv
- Administrarea EQ-I:YV
- Materialele necesare pentru testarea BarOn EQ-I:YV
- Explicația formulei Dale-Chall
- Procedura de administrare a inventarului BarOn EQ-I:YV - Ghid detaliat
- Procedura de administrare online
3. MĂSURAREA INTELIGENȚEI EMOȚIONALE LA COPII ȘI ADOLESCENȚI
- Video Introductiv
4. INTERPRETAREA SCALELOR
- Video Introductiv
5. STUDII DE CAZ
- Video Introductiv
- Video - Studiu de caz nr. 1: Cristina, 6 ani
- Video Studiu de caz nr. 2: Vanesa, 16 ani
- Video - Studiu de caz nr. 3: George, 13 ani
- Video - Studiu de caz nr. 4: Stabilitate Temporală Maria - 6 ani şi 8 ani
- Video - Studiu de caz nr. 5: Gemeni
- Video - Studiu de caz nr. 6: Gestionarea Eşecului şi Anxietatea de Performanță
- Video - Studiu de caz nr. 7: Monica - asemănări cu profilul mamei
- Video - Studiu de caz nr. 8: Teodora (15 ani) - Experiențe traumatice
6. CONCLUZII
- Video Introductiv
7. Feedback la final de curs
- Evaluare la final de curs
8. Diploma de absolvire
Trebuie sa fii autentificat pentru a adăuga un review.
Fii primul care scrie un review