⚙️ În perioada 05-30.05.2022, efectuăm modificări la structura site-ului, cu afectarea temporară a experienței utilizatorului. Îți mulțumim pentru înțelegere! ⚙️

O serie de 5 cursuri live online pe tema traumei care pot fi achiziționate împreună sau separat

Pentru a participa este suficient să achiți suma pentru fiecare curs la care dorești să participi, folosind datele de mai jos, și să ne trimiți până la termenii menționați confirmarea plății pe adresa [email protected]. Ulterior vom reveni cu factura fiscală și linkul de acces. Cursurile vor putea fi vizionate și ulterior transmisiei live, pentru o perioadă determinată de 3 luni.

👉 Beneficiar: SC O.S. ORGANIZZAZIONI SPECIALI ROMANIA SRL 

👉 Cont IBAN: RO84 BTRL 0440 1202 H354 92XX, Banca Transilvania, Sucursala Lacul Tei

👉 Detalii de plată: Curs traumă ”N” (unde pentru ”N”, te rugăm să completezi numărul cursului: 1,2,3,4 sau 5)


🎓#1 TITLUL: Strategii pentru întărirea atașamentului față de persoana care oferă îngrijire copilului, în acordarea sprijinului către familiile afectate de traume

  • 👉 FORMATOR: Kristine Kinniburgh
  • 👉 DATE: 29 & 31 martie | h. 16:00 – 20:00, ora României
  • 👉 DURATA: 8 ore
  • 👉 LIMBA ORIGINALĂ: engleză
  • 👉 PREȚ: 400 LEI, taxe incluse, confirmare de plată necesară până pe 25.03.2022 (inclusiv)

În cadrul celor două întâlniri cu Kristine Kinniburgh vor fi explorate efectele traumei în copilărie și va fi prezentat un model de lucru care să fie implementat împreună cu îngrijitorii, astfel încât ei înșiși să devină conștienți de efectele pe care le are asupra lor trauma trăită de copil, cât și mai conștienți de nevoile copilului în acest context.

👉 ABSTRACT

Atelierul I: „Înțelegerea traumei complexe și a impactului generațional asupra persoanelor care acordă îngrijire copiilor: importanța abordării gestionării emoțiilor acestora” (4 ore).

Subiecte abordate:

  • Privire de ansamblu asupra traumei complexe și a impactului asupra dezvoltării
  • Rolul modulării emoționale a îngrijitorului în sprijinirea copiilor care sunt afectați de traume
  • O explicație asupra proceselor reglării și dereglării emoționale: zone de confort și siguranță
  • Normalizarea și validarea experienței îngrijitorului
  • Sprijinirea îngrijitorilor în identificarea „butoanelor” sau a interacțiunilor/situațiilor provocatoare cu copilul
  • Înțelegerea ciclului traumei
  • Sprijinirea modulării emoționale a îngrijitorului: automonitorizare și set de instrumente pentru îngrijitor

Atelierul II: „Sprijinirea acordării îngrijitorilor la impactul traumei și implicarea în răspunsuri eficiente pentru modificarea reacțiilor traumei/comportamentelor de supraviețuire” (4 ore).

Subiecte abordate:

  • Ce este acordarea emoțională?
  • Ajutând îngrijitorii să înțeleagă nevoile care stau la baza comportamentelor generate de traume.
  • Sprijinirea îngrijitorilor pentru a deveni „detectivi” sau observatori ai indiciilor legate de experiența copilului.
  • Răspunsuri eficiente la comportamentele determinate de traume. Utilizați „Go Tos”: o Satisfacerea nevoii & o Sprijinirea reglării emoționale
  • Colaborarea cu îngrijitorii pentru a selecta strategii de sprijin comportamental.

👉 BIO

Kristine Kinniburgh, LCSW este asistent social clinic autorizat cu specializare în domeniul stresului traumatic. În prezent, este directorul serviciilor de traumă pentru JRI Connecticut, director de proiect pentru proiectul Construirea rezilienței prin comunități rezidențiale, formator național și consultant pentru Centrul de instruire în traumă. În fiecare dintre aceste roluri, obiectivul ei principal este asigurarea faptului că indivizii afectați de traume și familiile lor primesc îngrijire de calitate care pune accent pe promovarea rezultatelor rezistente pe termen-lung. Doamna Kinniburgh este co-dezvoltator al cadrului de tratament pentru Atașament, reglare emoțională și competență (ARC) (Kinniburgh & Blaustein, 2005) și co-autor al textului, Tratarea traumei complexe la copii și adolescenți: promovarea rezilienței prin atașament, autoreglare și competență (Blaustein & Kinniburgh, 2018; 2010), curriculum-ului ARC Reflecții dedicat părinților vitregi (Annie E Casey Foundation, 2017) și al curriculum-ului de dezvoltare a abilităților îngrijitorului, ARC Grow (Kinniburgh & Blaustein, 2016). Doamna Kinniburgh a avut onoarea de a preda și de a colabora cu nenumărate persoane, programe și organizații din SUA și din străinătate care îi împărtășesc pasiunea și angajamentul de a sprijini persoanele care se confruntă cu adversitatea cronică și sunt afectate de aceasta.


🎓#2 TITLUL: Evaluarea și tratamentul disocierii la copiii și adolescenții traumatizați

  • 👉 FORMATOR: Joyanna Silberg
  • 👉 DATE: 11 –  12 aprilie, 4 - 5 mai | h. 16:00 – 20:00, ora României
  • 👉 DURATA: 16 ore
  • 👉 LIMBA ORIGINALĂ: engleză
  • 👉 PREȚ: 800 LEI, taxe incluse, confirmare de plată necesară până pe 07.04.2022 (inclusiv)

👉 ABSTRACT

Această prezentare de 2 zile, oferită în patru părți, va explica disocierea în termenii dezvoltării și va descrie modul în care simptomele timpurii ale traumei și disocierii se manifestă la copiii mici și adolescenți. Prima secțiune va pune accent pe teorie cu o introducere în Teoria Disocierii - aria evitării afectului. Al doilea subiect care va fi abordat va fi modul de evaluare a disocierii copiilor și adolescenților folosind instrumentele existente și interviul. În a treia secțiune va fi prezentat un model de tratament care abordează flexibil educația despre simptomele traumatice prin predarea reglării afectului și stăpânirea amintirilor traumatice. Vor fi prezentate lucrări de artă și scrieri ale copiilor care ajută la ilustrarea sentimentului de identitate afectat pe care îl pot experimenta copiii traumatizați. Prezentările de caz și videoclipurile vor îmbogăți conținutul didactic. Formatorul va prezenta modalități de comunicare adresate chiar și copiilor mici, care îi vor ajuta să înțeleagă efectele traumei și cum să folosească abilitățile pentru a depăși efectele invalidante ale experiențelor lor. În secțiunea finală a cursului, participanții vor avea oportunități de a învăța despre probleme complexe de management și de a împărtăși întrebări despre caz. De asemenea, va fi inclusă o discuție despre efectul exploatării comerciale online a copiilor și despre cum să lucrezi cu familiile pentru a reconstrui atașamentul după traumă.

👉 BIO

Joyanna Silberg, Ph.D. a fost consultant senior pentru trauma copiilor și adolescenților la Sheppard Pratt Health System din Baltimore Maryland până în 2019. În prezent, este președintele Consiliului de conducere pentru abuzul asupra copiilor și violența interpersonală. Practica ei de psihoterapie este specializată în consultații pentru copiii și adolescenții care suferă de simptome și tulburări disociative și supravegherea clinicienilor, iar practica ei de medicină legală este specializată în abuz sexual asupra copiilor. Este fost-președinte al Societății Internaționale pentru Studiul Traumei și Disocierii (ISSTD) și a contribuit la jurnalul societății, Journal of Trauma and Disociation. I-a fost decernat Premiul Walter P. Klopfer din 1992 pentru cercetarea sa, Premiul Cornelia Wilbur din 1997 pentru excelență clinică și Premiul William Friedrich din 2011 pentru munca privind abuzul sexual asupra copiilor. Silberg este redactorul The Disociative Child (Sidran Press) și co-editor al revistei Misinformation Concerning Child Sexual Abuse and Adult Survivors (Haworth Press). Ea a prezentat la nivel național și internațional despre abuzul asupra copiilor, psihoterapie și protecția copiilor abuzați în instanța de familie. Cea mai nouă carte a ei, cea de-a doua ediție a The Child Survivor: Healing Developmental Trauma and Disociation, a fost lansată în august 2021. Dr. Silberg este laureată în 2013 a Premiului Champion for Children din cadrul Proiectului de Apeluri pentru Violența Domestică și Împuternicire Legală (DVLEAP), și beneficiarul în 2013 a Premiului pentru Media scrisă pentru cartea sa, The Child Survivor, acordat de Societatea Internațională pentru Studiul Traumei și Disociației. În prezent lucrează la elaborarea noilor linii directoare privind tratamentul tulburărilor disociative la copii pentru Societatea Internațională pentru Studiul Traumei și Disocierii.


🎓#3 TITLUL: PTSD complex. Gestionarea pacientului în ședințele de psihoterapie

  • 👉 FORMATOR: Julian Ford
  • 👉 DATE: 27 –  28 aprilie | h. 16:00 – 20:00, ora României
  • 👉 DURATA: 8 ore
  • 👉 LIMBA ORIGINALĂ: engleză
  • 👉 PREȚ: 400 LEI, taxe incluse, confirmare de plată necesară până pe 21.04.2022 (inclusiv)

👉 ABSTRACT

Crizele apar frecvent în viața persoanelor care au suferit traume complexe. Când apare o criză într-o ședință de terapie, terapeutul se confruntă atât cu o provocare, cât și cu o oportunitate care poate modifica cursul terapiei și viața clientului. În această clasă, vor fi vizualizate exemple filmate de crize în timpul sesiunii pentru a ilustra principiile și tacticile cheie pentru păstrarea siguranței și restabilirea coreglării și autoreglării clientului. Contratransferul terapeutului, trauma indirectă și autoreglarea vor fi, de asemenea, considerate ca un punct cheie. Va fi prezentată o abordare trans-teoretică care integrează managementul crizelor, construirea de alianțe terapeutice și procesarea amintirii traumei. Crizele și răspunsurile terapeutului vor include: disocierea la o mamă, un fiu și o fiică, tulburare de identitate disociativă la un tânăr; autovătămare disociativă de către o tânără; furia îndreptată de un tată asupra fiului său; o tânără mamă copleșită de lipsă de speranță; cazurile participanților vor fi, de asemenea, discutate pentru a demonstra aplicarea unui cadru de traumă complex prin principii și tactici de rezolvare a crizelor în cadrul sesiunii.

👉 BIO

Julian D. Ford, Ph.D., A.B.P.P. este psiholog clinician certificat și profesor de psihiatrie și drept la Universitatea din Connecticut, unde conduce două centre de tratament și adaptare a serviciilor din Rețeaua Națională de Stres Traumatic al Copilului: Centrul pentru Recuperarea Traumei și Justiția Juvenilă și Centrul pentru Tratarea Dezvoltării Tulburări traumatice. Dr. Ford este fost președinte al Societății Internaționale pentru Studii de Stres Traumatic și membru al Asociației Americane de Psihologie. A publicat peste 250 de articole și capitole de carte și este autorul sau editorul a 10 cărți, inclusiv Posttraumatic Stress Disorder, ediția a 2-a, Tratarea traumei complexe: o abordare secvențială, bazată pe relații, ediția a doua, Tratarea tulburărilor de stres traumatic complexe la copii. și adolescenți: fundamente științifice și modele terapeutice și momente critice: transformarea crizelor în puncte de cotitură în psihoterapie. Dr. Ford este cercetătorul principal pentru studiul național de cercetare în teren privind tulburările de dezvoltare în traumă și a dezvoltat și a realizat studii clinice randomizate și studii de eficacitate cu modelul Trauma Affect Regulation: Guide for Education and Therapy (TARGET©) pentru tineri și adulți cu istorice de traumă de dezvoltare și PTSD complex.


🎓#4 TITLUL: Veriga lipsă în traume complexe. Intervenții pentru tratamentul disocierii în copilărie și adolescență

  • 👉 FORMATOR: Frances Waters
  • 👉 DATE: 18 –  19 mai | h. 16:00 – 20:00, ora României
  • 👉 DURATA: 8 ore
  • 👉 LIMBA ORIGINALĂ: engleză
  • 👉 PREȚ: 400 LEI, taxe incluse, confirmare de plată necesară până pe 16.05.2022 (inclusiv)

👉 ABSTRACT

Webinar 1. Un model integrativ. Modelul teoretic Star pentru evaluarea și tratarea copiilor cu disociere. Evaluarea copiilor traumatizați care prezintă disociere este un proces complex care traversează multe domenii teoretice pentru evaluare și tratament cuprinzător. Există multiple dinamici și variabile care contribuie la dezvoltarea disocierii în copilărie. Deoarece există multe căi care influențează dezvoltarea și dependența de disociere, o unică teorie este inadecvată. Acest atelier va descrie un model integrativ, Modelul teoretic Star pentru evaluarea și tratarea copiilor cu disociere, Waters, F. S. 2016 pentru evaluarea tinerilor cu disociere. Acest model înglobează cinci constructe teoretice - atașament, dezvoltarea copilului, neurobiologie, disociere și sisteme familiale. Fiecare construct va fi descris pentru a ilumina căi specifice de explicare a dezvoltării disocierii în copilărie. În mod semnificativ, combinația tuturor celor 5 teorii oferă un ghid cuprinzător pentru evaluarea dezvoltării disocierii în copilărie și un ghid pentru o intervenție eficientă. Exemple de cazuri de copii disociativi vor fi ilustrate pentru a arăta modul în care fiecare dintre aceste teorii se sprijină și potențează în cadrul Modelului Teoretic Star pentru a oferi o evaluare atentă.

Webinar 2. Veriga lipsă în trauma complexă: proces cuprinzător de evaluare pentru diagnosticarea disocierii în copilărie. Copiii cu traume complexe prezintă adesea o multitudine de simptome tulburătoare și, în consecință, primesc mai multe diagnostice, un cocktail de medicamente și numeroase episoade de tratament, dar simptomele persistă. În consecință, acești copii se confruntă cu plasamente eșuate repetate, inclusiv plasamente în centre plasament și adopție, rezidențiale și spitalizări. Cu fiecare episoade de plasare și tratament eșuate, copilul traumatizat experimentează mai multă deznădejde și furie pentru că a fost înțeles greșit. Frecvent, veriga lipsă pentru tratamentul de succes cu copiii cu traume complexe se datorează lipsei de recunoaștere a simptomelor disociative ale copiilor care le influențează profund starea de spirit, comportamentul, identitatea, cunoașterea, memoria, senzațiile și atașamentele. Această parte a doua de formare va oferi un proces cuprinzător de evaluare pentru copiii cu traume complexe și disocieri. Semnele de bază ale disocierii și diagnosticele diferențiale, adică tulburarea de hiperactivitate a atenției, psihoza, tulburarea perturbatoare a stării de spirit, vor fi discutate astfel încât să poată apărea un diagnostic precis pentru disociere. Participanții vor învăța cum să diagnosticheze diferențial diagnosticele mai frecvent cunoscute din acele simptome care sunt o constelație a tulburărilor disociative. Vor fi prezentate liste de verificare pentru disociere, inclusiv versiunile cuprinzătoare pentru îngrijitori și tineri nou dezvoltate ale Listei de verificare a indicatorilor de traumă și disociere la tineret, CIT-DY (Waters, 2020) - un instrument de evaluare cuprinzător care obține informații cu privire la istoricul plasamentelor, tratamentelor, istoricul de traumă și simptome disociative. Pe parcursul acestei instruiri, vor fi prezentate exemple clinice și întrebări emoționante pentru a le adresa acestor copii traumatizați și îngrijitorilor lor despre simptomele disociative pentru a ajunge la un diagnostic precis. Reprezentările copiilor despre stările lor disociative, împreună cu lucrările lor de artă, vor oferi o fereastră către lumea interioară a copiilor pentru a începe procesul de vindecare.

👉 BIO

Frances S. Waters, DCSW, LMSW, LMFT, este formator, consultant și clinician recunoscut la nivel internațional în traume, abuz și disociere în copilărie și a prezentat pe larg pe 5 continente. Dna Waters este autoarea cărții Healing the Fracture Child: Diagnosing and Treating Disociative Youth (2016), a multe capitole și articole despre traume și disociere în copilărie și a dezvoltat o listă cuprinzătoare pentru îngrijitori și pentru tineri cu indicatori ai traumei și disocierii, CIT-DY (2020). ). Ea este producător executiv a mai multor videoclipuri de instruire despre traumă și disociere. Doamna Waters este fostul președinte al Societății Internaționale pentru Studiul Traumei și Disociației (ISSTD) și a lucrat în multe comitete cu ISSD, inclusiv co-președinte al Comitetului pentru copii și adolescenți al ISSTD, Grupul operativ al Ghidurilor pentru tratarea copiilor al ISSTD și al ISSTD. Director de facultate al Programelor de Formare în Psihoterapie Copil-Adolescent. Dna Waters a primit numeroase premii și menține o practică privată în Marquette, Michigan.


🎓#5 TITLUL: Neglijarea timpurie. O perspectivă din trauma preverbală

  • 👉 FORMATOR: Cristina Cortes Viniegra
  • 👉 DATE: 25 –  26 mai | h. 16:00 – 20:00, ora României
  • 👉 DURATA: 8 ore
  • 👉 LIMBA ORIGINALĂ: engleză
  • 👉 PREȚ: 400 LEI, taxe incluse, confirmare de plată necesară până pe 21.04.2022 (inclusiv)

👉 ABSTRACT

Dezvoltarea sănătoasă este întreruptă atunci când individul nu este expus unei afecțiuni continue și griji constante încă de la naștere. Lipsa de siguranță pătrunde în întreaga dezvoltare. Realizarea acestei experiențe în context terapeutic ar trebui să fie primul obiectiv. Pentru a face acest lucru, vom învăța să recunoaștem, în faza de evaluare, simptomele traumei precoce ale neglijenței și modul în care aceasta afectează dezvoltarea. Ne vom concentra asupra importanței fazei de stabilizare și consolidare și asupra modului de a elimina golurile în materie de maturizare și securitatea atașamentului. Vom propune o intervenție dublă în paralel, pe de o parte cu copilul și pe de altă parte cu familia sau îngrijitorul. Ne vom uita la importanța psihoeducației pentru familie, oferind informații despre modul în care traumele din neglijență afectează dezvoltarea copiilor, ajutându-i să înțeleagă de ce copiii se comportă într-un anumit fel. Acest lucru este esențial pentru a reflecta în mod corespunzător asupra stărilor emoționale timpurii care nu au fost urmărite sau deduse de nimeni. De aici vom vedea importanța creării unei narațiuni coerente care să fie auzită de întreaga familie. Vom ”colecta” dificultățile prezentate de acești copii și/sau adolescenți în diferitele etape ale maturității lor. Vom înțelege cum există etape de maturitate care stagnează, le împiedică dezvoltarea și le influențează comportamentul în prezent. Numai dacă unitatea familială poate înțelege aceste obstacole va fi posibilă împingerea și încurajarea dezvoltării tuturor stărilor emoționale. Vom vedea cum din perspectiva EMDR putem ajuta la integrarea diferitelor stări și cum să îmbogățim relațiile de familie. Vom folosi cazuri clinice pentru a ajuta la înțelegerea și conceptualizarea acestei intervenții pentru copiii cu traume de neglijare timpurie.

👉 BIO

Psiholog și psihoterapeut, Cristina Cortes Viniegra este Co-director al Centrului de Psihologie Vitaliza (Pamplona, ​​Spania), care este un centru de sănătate privat specializat în traume, atașament și psihologia copilului. Ea colaborează cu instituții de adopție și plasament și cu diverse departamente de egalitate și familie din diferite regiuni. Ea este instruită în dezvoltarea neuro-funcțională a copilului, psiho-traumă și atașament al copilului, terapia EMDR, senzoriomotor și neurofeedback și integrează mindfulness în intervenția ei terapeutică, așa cum o practică de mai bine de 25 de ani. Este acreditată de EMDR Europe ca facilitator, consilier și formator EMDR pentru copii și adolescenți. Este acreditată de BCI ca terapeut și trainer în neurofeedback și ca practician în terapie senzoriomotorie. Ea are o vastă experiență de predare: oferind instruire privind tulburările de atașament și modul în care trauma afectează dezvoltarea atât în ​​organizațiile publice, cât și private. Ea participă ca lector la Masterul în Psihoterapie EMDR la UNED. Ea colaborează la formarea profesioniștilor la Masterul oficial în Psihologia Sănătății de la Universidad de Navarra, la Masterul în Sănătate Perinatală la Institutul European de Sănătate Perinatală și la cursul Progrese în Sănătatea Mintală Reproductivă și Perinatală de la MARES și Universitatea de Zaragoza.


Articolul a fost actualizat ultima oară pe data de 14.03.2022

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS