HiPIC® - 8 credite CPR

Evaluarea personalității (HiPIC®) - curs de bază

Evaluează personalitatea copiilor cu vârsta între 6 și 13 ani, folosind HiPIC®, un instrument comprehensiv, bazat pe Modelul celor Cinci Factori

Categorie: Cod produs: HiPIC® - 8 credite CPR

Ce este HiPIC®? 

Hierarchical Personality Inventory for Children® (HiPIC®) este un chestionar de personalitate, bazat pe Modelul celor Cinci Factori, care descrie diferențele dintre comportamentele și atitudinile copiilor. Prezentul curs vizează dezvoltarea abilităților profesionale de bază necesare utilizării și interpretării HiPIC®, cu accent pe principiile de administrare, cotare și interpretare a rezultatelor obținute cu acest instrument. Scopul cursului este acela de a asigura o înțelegere fundamentală a procedurilor și standardelor de utilizare ale acestui instrument în evaluarea stilului emoțional, interpersonal, motivațional și comportamental al celor mici, pornind de la cele 5 mari dimensiuni ale personalității.


Ce cuprinde cursul? 

Cursul cuprinde 4 secțiuni cu noțiuni teoretice generale privind evaluarea personalității, modelul Big Five, istoricul, utilizarea instrumentului, interpretarea domeniilor și fațetelor, cât și variate studii de caz, la care se adaugă întrebări de verificare a cunoștințelor. În urma parcurgerii cursului se emite un certificat de absolvire, iar membrii Colegiului Psihologilor din România sunt recompensați cu 8 credite CPR. 


Cui se adresează cursul? 

Specialiștii din domeniile psihologie școlară, asistență socială, psihopedagogie și consiliere și psihoterapie vor regăsi în HiPIC® instrumentul ideal, prin urmare acest curs le este destinat. 

Abilități și deprinderi dobândite 

După parcurgerea cursului online HiPIC®, în paralel cu studierea materialelor formative şi după practicarea testării pe aproximativ 10 persoane, specialistul ar trebui să aibă următoarele competenţe: 

  • să administreze corect Hierarchical Personality Inventory for Children® (HiPIC®) în cadrul evaluărilor psihologice individuale cu părintele/tutorele/cadrul didactic, gestionând eventualele erori sau dificultăți apărute în procesul de administrare. 
  • să interpreteze și să analizeze corect rezultatele obținute în urma administrării HiPIC®. 
  • să utilizeze informațiile obținute prin HiPIC® pentru a oferi feedback constructiv respondenților sau altor persoane implicate în procesul de evaluare. 
  • să aplice principiile etice și standardele profesionale în administrarea și interpretarea HiPIC®, respectând confidențialitatea și integritatea datelor obținute. 
  • să promoveze TESTUL FINAL de verificare cunoștințe de la finalul cursului cu un procent minim de 80% răspunsuri corecte.
Abreviere HiPIC®
Durată 8 ore studiu (estimativ)
Tip online
Scop Perfecționarea aptitudinilor profesionale în utilizarea și interpretarea rezultatelor evaluărilor cu HiPIC®
Module 8 (inclusiv modulele organizatorice, testarea și studiile de caz)
Teme DA, exerciții practice și teme de reflecție
Termene limită NU, cursul poate fi parcurs în ritm propriu

Dragoș ILIESCU, PhD

Dragoș Iliescu este profesor universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Știintele Educației din cadrul Universitatii din București, unde conduce și școala doctorală.

Pe lângă cariera sa academică a fost activ în consultanță de-a lungul ultimilor 20 de ani, fiind implicat sau conducând un număr de proiecte importante legate de testarea și evaluarea psihologică și educațională, în contexte comerciale sau guvernamentale, în Europa de Est, Asia, Africa și America de Sud.

Interesele sale de cercetare se grupează în jurul a două mari domenii: psihologia aplicată în context ocupațional și în probleme de capital uman și testarea și evaluarea psihologică și educațională (cu o componentă interculturală puternică).

Dragoș Iliescu a servit în diverse capacități oficiale pentru un număr de asociații profesionale naționale și internaționale; este fostul Președinte (Past-President) al International Test Commission (ITC) și actualul Președinte al Diviziei de Testare a IAAP (International Association of Applied Psychology).

Este Editor Asociat al European Journal of Psychological Assessment și este autor a peste 100 de articole știintifice, capitole de carte și cărți, printre altele fiind coordonator, împreuna cu alți prestigiosi colegi, al volumului premiat international ”International Handbook of Testing and Assessment”, publicat in 2016 la Oxford University Press și autorul monografiei ”Adapting Tests in Linguistic and Cultural Situations”, publicat în 2018 la Cambridge University Press.

Module 

1. PREZENTARE GENERALĂ HiPIC®

  • Despre HiPIC®
  • Modelul teoretic de la baza HiPIC®
  • Quizz


2. UTILIZAREA INSTRUMENTULUI 

  • Condiții de utilizare
  • Materialele testului
  • Administrarea
  • Scorarea


3. INTERPRETAREA REZULTATELOR

  • Interpretarea rezultatelor HiPIC®
  • Domeniile HiPIC®
  • Fațetele domeniului Stabilitate emoțională
  • Fațetele domeniului Extraversie
  • Fațetele domeniului Imaginație
  • Fațetele domeniului Benevolență
  • Fațetele domeniului Conștiinciozitate
  • Studiu de caz 1
  • Studiu de caz 2
  • Quizz
  • Exerciții practice
  • Teme de reflecție


4. APLICAȚII ALE HiPIC®

  • Aplicații în contexte clinice și psihiatrice
  • Aplicații în contexte paramedicale și de pediatrie
  • Aplicați în educație și creșterea copiilor (parenting)
  • Aplicații în coaching
  • Quizz


5.    Feedback la final de curs

  • Evaluare la final de curs


6.   Testare/Diploma de absolvire

Fii primul care scrie un review

Achiziționează acest produs

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS