CDI®

Child Depression Inventory®

Inventarul de Depresie pentru Copii (CDI®) - instrument consacrat în evaluarea depresiei la copii
Categorie: Cod produs: CDI®
CDI (Child Depression Inventory) a fost publicat pentru prima oară în 1992. A fost construit din nevoia de a avea un instrument competitiv pentru evaluarea depresiei la copii. Până atunci, diagnosticarea depresiei la copii era destul de dificil de efectuat, deoarece aceasta era privită ca o boală specifică adulţilor, iar sistemul nervos al copiilor era considerat a nu fi destul de matur pentru a manifesta modificările neurochimice şi de funcţionare cerebrală care sunt asociate cu depresia.
Construit după modelul Beck Depression Inventory, CDI este proiectat pentru copiii de vârstă şcolară şi pentru adolescenţi (intervalul de vârstă 7-19 ani). CDI evaluează prezenţa şi severitatea anumitor simptome depresive ale copiilor în vederea elaborării unui plan de tratament. Este utilizat cel mai adesea în şcoli, clinici de consiliere şi secţii de pediatrie de către psihologi, asistenţi social, consilieri şi alţi specialişti în sănătate mintală. CDI diferenţiază copiii cu tulburări depresive sau distimice de elevii normali, dar şi de cei cu alte tulburări psihiatrice.
CDI este ideal oricând este necesară o evaluare a depresiei şi a problemelor asemănătoare ale copiilor, care să fie în acelaşi timp rapidă, dar totuşi completă prin scorurile factoriale oferite. De asemenea, CDI este ideal atunci când sunt necesare informaţii clinice mai amănunţite.
Versiunea scurtă, CDI:S, a fost construită empiric pentru a oferi o evaluare rapidă şi uşor de măsurat a simptomelor depresive. Este ideală pentru măsurarea modificărilor înregistrate în ceea ce priveşte severitatea simptomelor şi progresul tratamentului. Este de asemenea utilizată frecvent ca instrument de screening. În general, CDI şi CDI:S oferă rezultate comparabile.
Unul dintre avantajele CDI este acela că oferă şi două variante de heteroevaluare, una destinată părinţilor (CDI:P), iar cealaltă profesorilor (CDI:T). Itemii acestora corespund celor din CDI şi CDI:S, fiind însă formulaţi corespunzător. Aceste versiuni oferă dimensiuni multiple evaluării şi răspund nevoii existenţei mai multor puncte de vedere asupra simptomelor aceluiaşi copil. Părinţii evaluează comportamentul observat al copiilor acasă, în situaţii de familie din afara clasei, în timp ce profesorii evaluează comportamentul copiilor în situaţii academice şi sociale la şcoală. Astfel, cele două evaluări sunt complementare.

Conceptele măsurate

Forma lungă oferă un Scor total, precum şi scoruri la 5 scale:

scala Dispoziție negativă (Negative Mood);
scala Probleme interpersonale (Interpersonal Problems);
scala Ineficienţă (Ineffectiveness);
scala Anhedonie (Anhedonia);
scala Stimă de sine scăzută (Negative Self-Esteem).

CDI:S oferă un singur Scor total.
CDI:P şi CDI:T prezintă un Scor total, precum şi câte două scoruri corespunzătoare celor două scale componente:

Scala Probleme emoţionale;
Scale Probleme funcţionale.

Abreviere CDI
Data publicării 2012
Populația vizată copii și adolescenți
Forma de administrare individuală și de grup, autoevaluare și heteroevaluare de către părinți și profesori
Vârsta 7-19 ani
Volumul eșantionului 2560 CDI, 440 CDI:P, 455 CDI:T
Calificarea necesară B
Durată 5 minute (CDI:S); 15 minute (CDI); 10 minute (CDI:P și CDI:T)
Tipul itemilor verbali, alegerea dintre trei variante de răspuns (CDI și CDI:S), respcetiv scală cu 4 puncte (CDI:P și CDI:T)
Numărul itemilor 27 itemi (forma lungă), 10 itemi (forma scurtă), 17 itemi (versiunea pentru părinți), 12 itemi (versiunea pentru profesori)

Maria Kovacs, PhD

Dr. Kovacs este recunoscută la nivel internațional pentru contribuţiile aduse la înţelegerea tulburărilor depresive din copilărie şi adolescenţă. Ea deține o diplomă de masterat în domeniul educaţiei de la Universitatea Columbia în 1969. Dr. Kovacs a obținut doctoratul în psihologie de la Universitatea din Pennsylvania în 1971 şi a făcut un stagiu post-doctorat în psihologie clinică la Spitalul de Stat Norristown.

Dr. Kovacs este în prezent profesor de psihiatrie la University of Pittsburg School of Medicine și Western Psychiatric Institute and Clinic, deținând această poziție încă din 1977. Temele abordate privesc la subiectele de depresie şi suicid şi tratamentul lor. În plus, cercetare în curs de desfăşurare privind factorii de risc şi consecinţele pentru tulburarile de dispozitie cu debut juvenil, Dr. Kovacs a fost membru al comitetului special de finanţare și acordare a  granturilor pentru Institutul National pentru Sanatate Mintala, şi este un membru al American Psychological Society. 
  • Autoevaluarea:
Eșantion N = 2560 copii și adolescenți, egal departajați în funcție de gen (50%), cu vârste cuprinse între 7 și 19 ani (M = 13 ani, SD = 3.7 ani)
  • CDI:P:
Eșantion N = 440 copii și adolescenți, dintre care 46% băieți, cu vârste cuprinse între 7 și 19 ani (M = 13.12 ani, SD = 3.39 ani)
  • CDI:T:
Eșantion N = 455 copii și adolescenți, dintre care 49% băieți, cu vârste cuprinse între 7 și 19 ani (M = 13.20 ani, SD = 3.39 ani)
Datele de etalonare au fost colectate de către un număr de 21 de examinatori independenți, astfel încât distribuția pe cele 8 regiuni geografice să fie una echilibrată.
A fost utilizată metoda rutei de eșantionare cu pas.



Fii primul care scrie un review

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS