CSEI-A®

Coopersmith® Self-Esteem Inventory for Adults

Inventarele Stimei de Sine Coopersmith pentru Adulți (CSEI-A® /ISSC-AD)

Categorie: Cod produs: CSEI-A®

Ce este CSEI-A®? 

CSEI-A® este un inventar construit pentru evaluarea stimei de sine la adulți. Acest instrument măsoară atitudini evaluative ale eului în variate planuri (social, familial, academic și personal) ale existenței sale. De altfel, în cadrul CSEI® stima de sine este definită ca o judecată subiectivă asupra valorii personale, exprimată prin atitudinile unei persoane față de sine. De aceea stima de sine este și o componentă ce contribuie semnificativ în cadrul personalității, reprezentând o expresie a acordului sau dezacordului cu sinele. Pe scurt, CSEI® măsoară percepția asupra sinelui ca indicator al gradului de competență, succes, importanță și valoare personală. Inventarul este disponibil în două forme: CSEI-S®, destinat copiilor și adolescenților (9-18 ani) și CSEI-A®, destinat adulților (18+ ani). 

CSEI-A® include 25 de itemi scorați pe o scală dihotomică (Da/Nu), iar completarea durează aproximativ 15 minute. Cincizeci de afirmații au legătură cu stima de sine, iar opt afirmații alcătuiesc Scala de Distorsiune, care este o măsură de evaluare a manierei defensive în care un elev răspunde la acest instrument. Afirmațiile referitoare la stima de sine alcătuiesc un scor total și, alternativ, acestea pot alcătui patru scoruri separate pentru patru subscale: Stima de sine - Scor general, Stima de sine în relația cu colegii, Stima de sine manifestată acasă în relația cu părinții și Stima de sine manifestată legat de experiența profesională. Subscalele permit variațiuni ale temei stimei de sine din diverse perspective ale experienței personale. 

Pentru mai multe detalii, consultă secțiunile Scale și Caracteristici pe pagina testului. 


Cui se adresează și pentru ce este recomandat CSEI-A®? 

Fiind un instrument de clasă B (destinat celor licențiați ca psihologi, fie cu expertiză în psihometrie sau competențe dobândite în arii asociate), CSEI-S® poate fi utilizat cu succes în evaluări școlare și educaționale, consiliere și psihoterapie, asistență socială și intervenții clinice. Majoritatea specialiștilor care îl utilizează activează în psihologie vocațională, consiliere și reconversie profesională, fie psihologie clinică, dezvoltare personală și psihoterapie. 

Iată câteva exemple, unde CSEI-A® are aplicabilitate:

  • Evaluarea individuală. Prin administrarea inventarului unei persoane sau unui grup, se poate obține un nivel scăzut, mediu sau ridicat al stimei de sine. Pot fi stabilite punctele de delimitare, iar pentru persoanele care obțin scoruri sub sau peste acestea se pot stabili demersuri viitoare de evaluare. 
  • Planificarea programelor educative. Se poate construi un program de dezvoltare a stimei de sine. Rezultatele CSEI-A® obținute de o persoană pot fi analizate separat, afirmație cu afirmație, pentru a identifica zonele specifice de dezvoltare. 
  • Evaluarea programelor de dezvoltare. CSEI-A® poate fi utilizat în fazele pre sau post dezvoltare, în cazul în care o anumită persoană a urmat un anumit program de dezvoltare personală în zona stimei de sine. 


Care sunt particularitățile CSEI-A®? 

APLICABILITATE MULTIDIMENSIONALĂ. CSEI-A® oferă o evaluare detaliată a stimei de sine în contexte sociale, familiale și profesionale, fiind potrivit pentru adulți în investigarea motivelor care stau de exemplu la nivelul prezent al stimei de sine. 

VALIDARE EXTINSĂ. Ambele forme ale testului sunt susținute de date normative solide, asigurând interpretări precise și relevante cultural.

UTILIZARE PRACTICĂ. Principalul fundament al acestui instrument este ideea conform căreia există o corelație semnificativă între stima de sine, pe de o parte, și satisfacția și eficiența personală, pe de altă parte.

Scalele CSEI-A®

CSEI-A® (Formularul CSEI® pentru adulți). Această formă este utilizată în cazul persoanelor cu vârsta peste optsprezece ani și cuprinde douăzeci și cinci de afirmații. Afirmațiile referitoare la stima de sine alcătuiesc un scor total și, alternativ, acestea pot alcătui patru scoruri separate pentru patru sub-scale: Stima de sine - Scor general, Stima de sine în relația cu colegii, Stima de sine manifestată acasă în relația cu părinții și Stima de sine manifestată profesional. Subscalele permit variațiuni ale temei stimei de sine din diverse perspective ale experienței personale.

  • (1) Percepția generală despre sine; 
  • (2) Eul social - Colegi; 
  • (3) Casă - Părinți; 
  • (4) Experiență profesională
  • (5) Coeficientul total de stimă de sine.

Profiluri demonstrative CSEI-S®

Abreviere CSEI/ISSC, CSEI-A, CSEI-AD
Data publicării 2018
Populația vizată copii, adolescenți și adulți
Forma de administrare Individuală/Grup, Autoevaluare
Vârsta 18+ ani
Volumul eșantionului 1012
Calificarea necesară B
Tipul itemilor verbali, afirmații cu răspuns dihotomic, D/N
Numărul itemilor 25 itemi

Stanley Coopersmith, PhD

S-a născut, a crescut și a studiat la New York, unde a absolvit la Universitatea Yeshiva (BA, 1946). Înainte să își îndrepte atenția către cariera academică, a lucrat o perioadă la afacerea familiei. În anul 1955 obține MA din partea Universității Brandeis, iar în 1957 titlul doctoral în cadrul Universității Cornell. Timp de șase ani a predat în cadrul Universității Wesleyan, iar timp de un an a avut calitatea de Social Science Research Council fellow la Universitatea Copenhaga (unde era lector invitat). Din 1963 devine Profesor Asociat la UC Davis, unde a și activat o perioadă de patru ani în calitate de președinte al Dep. de Psihologie. 

Din 1967 revine la predare, educație și cercetare, activități pe care le desfășoară singur. Punctul său focal de interes îl reprezintă sursa de putere/forță din personalitatea individului. Publicarea în 1967 a volumului ”The Antecedents of Self-Esteem” dovedesc contribuția sa remarcabilă într-o arie în care este și acum recunoscut ca deschizător de drumuri: stima de sine. 

Stima de sine este un set de atitudini și credințe pe care o persoană le poartă cu sine atunci când înfruntă lumea. „Stima de sine” exprimă o atitudine de aprobare sau dezaprobare și indică măsura în care o persoană se consideră capabilă, importantă, de succes și având o anume valoare. Pe scurt, stima de sine a unei persoane reprezintă o judecată a valorii sale, exprimată prin atitudinile pe care respectiva persoană le are la adresa sa. 

În concepția sa există patru dimensiuni ale stimei de sine: semnificația, competența, puterea și virtutea. Semnificația este reprezentată de sentimentul propriei valori, sentimentul că ești iubit și îngrijit și că ești valorizat ca persoană. Poți încerca să influențezi această senzație cu fapte și cuvinte, dar sentimentul că cineva este semnificativ pentru că este iubit, este o alegere individuală. Poți influența modul în care un copil se raportează la propria competență ajutându-l să devină foarte abil în anumite arii, însă gradul de competență ține de termenul de comparație. Puterea este reprezentată de sentimentul persoanei că deține controlul asupra propriei persoane și că este eficientă, că are un efect asupra celor din jur și asupra lumii. Virtutea este cea de-a patra dimensiune care ține de raportul dintre cât de buni se evaluează oamenii a fi, spre deosebire de cât de buni și-ar dori să fie.

Eșantionul normativ al CSEI-A® 

În România pentru adaptarea, validarea și etalonarea Formularului pentru adulți a CSEI-A® în România, s-a lucrat cu un eșantion normativ de 1012 de adulți, cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani. Dintre aceștia, un procent de 45.8%, respectiv 464, sunt bărbați și 54.1%, respectiv 548, sunt femei. Eșantionul menține un echilibru, din perspectiva genului participanților precum și al altor variabile demografice incluse în studiu, precum: mediul de proveniență (urban/rural) și regiunile statistice ale României.

Fii primul care scrie un review

Achiziționează acest produs

Ai nevoie de mai multe informații?

Ești interesat de anumite produse și îți este necesară descrierea procedurii de achiziție?
Un membru al echipei TestCentral te va ghida, oferindu-ți toate detaliile de care ai nevoie.

Member of the
Giunti Psychometrics International Group

Associate Member of the
European Test Publishers Group

Affiliate Member of
International Test Commission

SUS